Avatar billede Alexanderw Nybegynder
08. marts 2012 - 20:04 Der er 12 kommentarer

Rød led lampe lyser ikke under opstart

Hey.
Jeg har et rimelig irriterende problem. Der er 2 knapper foran på min computer hvor der er en led lampe i hver, en med en grøn led lampe og en med en rød led lampe. Under opstart skal de begge 2 lyse, men når jeg starter den op så er det kun den grønne der lyser hvilket også resulterer at den ikke starter ordenligt op. Der kommer intet frem på skærmen og den genstarter hvilket den bare bliver ved med.
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede Alexanderw Nybegynder
08. marts 2012 - 20:17 #1
Mine specs er flg.
* Intel Core 2 Duo E8500 @ 3.16GHz
* 896MB GeForce GTX 260
* MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD MS-7529
* 4,00 GB Dual-Channel DDR2 @ 401MHz
* 488GB SAMSUNG SAMSUNG HD502IJ
Avatar billede Blueeyez Mester
08. marts 2012 - 20:25 #2
de leds der er vel ikke blandt de der skal i det 9 pin port på bundkortet som os bruges af tænde/sluk/genstart knappen? :) Hvis så skal du tjekke op på manualen at de sidder korrekt :)
Avatar billede Alexanderw Nybegynder
08. marts 2012 - 20:30 #3
Skal siges det er kommet pludseligt, så har ikke rørt noget.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. marts 2012 - 20:35 #4
for at udelukke andet så prøv lige strømknebet det virker også på stationære computere,
http://www.version2.dk/artikel/mystisk-stroem-kneb-vaekker-doede-baerbare-til-live-7854
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2012 - 20:36 #5
strømforsyning måske.
Kører alle blæsere i den?
Avatar billede Alexanderw Nybegynder
08. marts 2012 - 20:41 #6
Alle blæsere kører i den, ja.
Avatar billede Alexanderw Nybegynder
08. marts 2012 - 20:48 #7
Der står jeg skal tage batteriet ud? Er det så bare batteriet i bundkortet eller?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. marts 2012 - 20:55 #8
#7 Ja, den runde flade batteri :)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2012 - 20:56 #9
Guiden er beregnet til bærbare, og her skal strømkilden fjernes.
Det skal den også her, men i dit tilfælde er det 220 volt stikket bagpå du tager ud, og holder startknappen nede i 30 sek.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2012 - 20:59 #10
PS Tager du bios batteriet ud, skal du bagefter ind og indstille tid og boot rækkefølge.

Det der menes med strømtrikket er at få afladt komponeneter på bundkortet. Og her tager man normalt ikke bios batteriet ud i første omgang.
Avatar billede Alexanderw Nybegynder
08. marts 2012 - 21:04 #11
Det virkede ikke. En anden ide?
Avatar billede milter Ekspert
08. marts 2012 - 21:11 #12
Nu kommer det jo an på, hvad de to pærer er koblet til, men den ene af dem kan være en, der lyser, når harddisken arbejder. Hvis det er den, der ikke virker, kan det være en harddiskfejl.