Avatar billede Depper007 Nybegynder
07. marts 2012 - 11:36 Der er 2 kommentarer

DNS problemer løses ved systemgendannelse!

Hej Alle -

Dette er bare en generelt forspørgelse.

Arbjeder til dagligt som IT supporter og vi har en lille intern diskution ang. systemgendannelse. Spørgsmållet går ud på hvis en klient PC er tilmeldt vores domain og man laver en systemgendannelse pga. nogle DNS problemer når vi arbejder hjemme vil den systemgendannelse så havde nogle særlige konsekvenser for vores domain/ad eller lign? hvad er worstcase hvis man fuldføre en systemgendannelse på en klient maskine på et domain ;)

Selve det DNS problem vi oplever er at vi kan fint arbejde på vores fima lokation men når vi så tager vores laptop med hjem kan den ikke resolve DNS (vi køre på en alm. åben port ud mod nettet fra routeren) ikke vores MPLS linie "porte". men maskinen kan kun tilgå hjemmesider via IP adresse og ikke via navn! hvad kan problemet være? ( det er ligesom PCen ikke slipper vores DNS settings fra arbejdspladsen når vi så kommer hjem og hopper på den ganske alm. Telia inet linie. ( vores work around som virker er at lave en systemgendannelse og så køre alt FINT igen) - skal lige siges at andre maskiner i hustanden oplever ikke problemer med at resolve DNS på sammen router.

Mvh

En flot IT supporteren med en lille udfordring :)
Avatar billede Depper007 Nybegynder
07. marts 2012 - 11:38 #1
Undskyld de små taste fejl! =)
Avatar billede juleulven Nybegynder
09. marts 2012 - 16:56 #2
jeg tror ikke systemgendannelsen har indflydelse på domain-membership ...

når du melder maskinen ind i domænet sker udsteder DC jo en SID til clienten også er resten egentlig en "user authentication" op imod AD'et.

det eneste jeg kan gennemskue systemgendannelsen kan påvirke er deciderede ændringer på den lokale maskine .... ergo tager du et "restore point" der går før "domain membership" så vil du i det tilfælde få en masse problemer.

mens ting som lokale programmer, windowsupdates eller andet vil blive ramt af "system restore".

Angående jeres problem: står klientcomputerne med statisk indtastet dns-servere på det lokale netkort?