Avatar billede Xsellize Nybegynder
06. marts 2012 - 20:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Forslag til pc

Hej Eksperter.

Jeg skal have en ny stationæt computer,
den skal kun holde til CSS(Counter Strike Source)
Det skal stadig være en gamer pc. Maks beløb 5500,-

- Xsellize
Avatar billede pstidsen Novice
06. marts 2012 - 21:58 #1
Selvbyg eller færdigsamlet?

PS: jeg kan ikke finde en til dig. Er kun til bærbare ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. marts 2012 - 22:21 #2
Kravene til det lille spil:
Anbefalet: Pentium 4 processor (3,0 GHz eller bedre), 1 GB RAM, DirectX® 9-kompatibelt grafikkort, Windows® Windows® 7 (32/64-bit)/Vista/XP, mus, tastatur, internetforbindelse

Du kan få en ok maskine der kan trække en del mere end blot CS:S til de penge :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. marts 2012 - 22:21 #3
Hvad med skærm, mus, tastatur og Windows?
Avatar billede debuur Nybegynder
06. marts 2012 - 22:40 #4
http://www.topdata.dk/product.asp?product=8163

En af de billige AMD cpu, men den yder faktisk ikke dårligt, grafikkortet er også fint og kan sagtens klare spil som call of duty m.m

http://www.topdata.dk/product.asp?product=7586

Bedre Intel Cpu og et Geforce 560 gfx kort

du kan finde lignende tilbud hos komplett og hos mm-Vision

Personligt ville jeg gå efter en Intel I5 cpu og et midclass gfx kort kan sagtens findes til omkring de 5000 kr.

Kan du selv samle så kan du sparre ca 700 kr.
Avatar billede Xsellize Nybegynder
07. marts 2012 - 01:04 #6
Mange tak for alle de forslag!
Jeg kigger lige på dem :-)
Avatar billede Xsellize Nybegynder
07. marts 2012 - 01:11 #7
Da jeg ikke er såklog på computere, hvad for eb af
Forslagene ville i såvælge? :-)
Avatar billede Xsellize Nybegynder
07. marts 2012 - 01:13 #8
Vis det er billigere at samle selv, hvad for nogle dele,
Skal jeg så have? ;-)
Avatar billede zoso Novice
07. marts 2012 - 04:53 #9
#8 Det er ikke alle steder du spare ved at samle selv, da mange af stederne kører med tilbud pris- og hardwaremæssigt. Det kan ikke anbefales at du selv samler en pc, når du ikke er klog på computere - køb en samlet istedet

#7 Du skal vælge den bedste pc til den bedste pris og til dit behov. Det kommer desuden an på dit budget - er du villig til at smide lidt oveni for at få meget mere. De to første i #5 uden OS er super gode tilbud.
http://topdata.dk/product.asp?product=8069 (Stærk processor)
http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10466 (16GB RAM - dobbelt)

Du skal dog tillæge en ekstra udgift for køb af et operativsystem, hvis du ikke i forvejen har sådan et klar.
Derudover skal du også tænke på, at om ikke længe udkommer det nye Counter-Strike: Global Offensive - det overtag dets foregænger CS: Source's rolle. Dermed bliver hardware-kravne større og vil lægge sig op ad de spil vi kender i dag, såsom COD:MW3, BF3 osv.
Læs og se mere om Counter-Strike: Global Offensive her.
http://store.steampowered.com/app/1800/
Avatar billede Xsellize Nybegynder
07. marts 2012 - 07:17 #10
Jeg har set trailer og læst meget om CS:GO, men var ikke sikker på
Om jeg ville have det, men kam de du foreslog trække det?
Avatar billede zoso Novice
07. marts 2012 - 15:15 #11
#10 Ja, de kan sagtens trække det, men hvis du vil være sikker på at kunne køre spillet uden problemer, så skal du helst op i en større model. Det er set udfra de forventede systemkrav, som du kan se her.
http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=2323&game=Counter-Strike:%20Global%20Offensive

Da systemkravne stadig ikke er officielle, er det muligt at du kan køre CS:GO uden problemer, men det er for tidligt at sige.
Hvis du er villig til at ofre lidt mere, skal du gøre det.
Avatar billede Gydevang Nybegynder
07. marts 2012 - 18:55 #12
Disse pc'ere syntes jeg er fine til prisen

MEDION® AKOYA® P5327
Intel® Core™ i7-2600 Processor, Original Windows® 7 Home Premium, NVIDIA® GeForce® GT530 grafikkort med 1.024 MB RAM med DVI, HDMI og D-Sub udgang, 1,5 TB harddisk, 4 GB RAM, USB 3.0, Kortlæser
http://www.medion.com/dk/electronics/prod/MEDION®+AKOYA®+P5327+Computer/910015998?category=performance_pc
5500,-

MEDION® AKOYA® P5326
Intel® Core™ i5-2320-processor, Original Windows® 7 Home Premium, NVIDIA® GeForce® GTX550Ti DirectX®11-grafikkort med med 1.024 MB RAM og digital HDMI audio-/videoudgang, 2.000 GB harddisk, 8 GB RAM, WLAN, hotswap, DVD-/CD-brænder
http://www.medion.com/dk/electronics/prod/MEDION®+AKOYA®+P5326+Multimedia+PC/910015997?category=multimedia_pc
5800,-
Avatar billede Xsellize Nybegynder
06. april 2012 - 23:33 #13
Lukker tråden. Tak for svarene!
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. april 2012 - 23:38 #14
Øhhh....

Du skal ikke svare selv for så "kommer du til" at acceptere eget svar.

Bed om svar fra de der hjalp og accepter deres svar.
Avatar billede pstidsen Novice
07. april 2012 - 09:19 #15
#13: Du skal bede dem der har hjulpet om at lægge et Svar som du derefter kan acceptere sådan her: http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo