Avatar billede Alex4049 Nybegynder
06. marts 2012 - 20:07 Der er 6 kommentarer

"Netværkskortets kapacitet stemmer ikke overens med dette netværks krav"

Jeg har installeret et Realtek 9180 Extensible 802.11b-trådløs enhed i min efterhånden 1 1/2 år gamle stationære pc. Den kører Windows 7. Computeren har altid været på internettet via Ethernet kabel eftersom jeg fik den uden trådløs forbindelse.

Jeg har installeret drivers medfulgt til kortet og genstartet pc'en. Når jeg så vil tilslutte mig mit trådløse netværk herhjemme, kan den sagtens finde det, men den vil ikke lade mig koble på da jeg får fejlmeldingen "Netværkskortets kapacitet stemmer ikke overens med dette netværks krav"

jeg har prøvet at genstarte min router og set på om enheden virker korrekt og computeren melder alt i orden med kortet.

Der er WPA-2 kryptering på mit netværk og når jeg prøver at oprette forbindelse manuelt via trådløs kort i internetindstillinger vil den kun lade mig vælge ÅBEN, WEP eller 802.11 kryptering. Er dette problemet?

Der er ingen internetforbindelse på computeren, eftersom den er ude af rækkevidde til en ethernet kabel pt.
Avatar billede zoso Novice
06. marts 2012 - 21:03 #1
Prøv at deaktivere WPA-2 kryptering og lad netværket være åbent. Koble dig derefter på dit netværk.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
07. marts 2012 - 09:20 #2
wpa-2 bruges hovedsageligt N forbindelser (Høj hastighed)

tror dit problem er lidt som du selv beskriver at dit netkort ikke kan klare krypteringen.

så du skal hvis have gang i WEP
Avatar billede Alex4049 Nybegynder
07. marts 2012 - 18:09 #3
Ja. Jeg prøvede at slå WPA krypteringen fra og nu virker det skam fint. Men fungere WEP meget anderledes end WPA? Læste også på Microsofts hjemmeside at det var ældre og mere usikkert. Bor ikke inde i en storby, så min generelle sikkerhed er vel ikke i fare bare fordi jeg bruger WEP kryptering?
Avatar billede zoso Novice
07. marts 2012 - 21:45 #4
#3 Dit netværkskort understøtter som forventede ikke WPA/2.

Microsoft anbefaler ikke at du bruger WEP-kryptering - de ser hellere at du opgradere dit netværkskort.
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Set-up-a-security-key-for-a-wireless-network
WEP-kryptering er forældet og yder meget lidt sikkerhed - den kan brydes vha. værktøjer fra internettet på 5 minutter.

Du kan få et nyt netværkskort til et par hundrede kr. Det er ikke meget at ofre på den optimale sikkerhed.
Læs den her og bliv klogere omkring WEP/WPA/2-sikkerheden.

Du velkommen til at spørge om råds til valg af netværkskort.
Avatar billede zoso Novice
07. marts 2012 - 21:46 #5
#4 Link til WEP/WPA/2-sikkerhed.
https://www.cert.dk/vejled/wireless.shtml
Avatar billede ninapige Nybegynder
18. juni 2014 - 20:43 #6
Jeg får samme meddelelse på min ASUS Transformer Book T100 Jeg har wpa2 kryptering på routeren og har 2 andre computere der virker det hele ...