Avatar billede serverservice Praktikant
06. marts 2012 - 14:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilken sapmfilter /firewall til exchange sbs server 2003

Hej et firma får ret mange spam mails

Og jeg tænkte om der er en god løsning til spamfilter på SBS 2003 med exchange - så de undgår at få dem ud på computerne ?

Gerne noget som har et godt understøttet filter - og mulighed for at tilføje adresser /domains til bolkering , på en nem måde ....

Hvad vil I anbefale ?

Dennis
Avatar billede juleulven Nybegynder
06. marts 2012 - 16:54 #1
personligt hos os har vi 3 filtre ...

1. barracuda webfilter (web browsning)
2. TRend Micro Worry Free Business Advanced
3. Symantac Messagelabs

sidstnævnte er en effektiv "webscanner" der stopper e-mails med "mistænkeligt" indhold og fremsender en e-mail til modtageren hvor brugeren SELV kan frigive den omtalte e-mail.

Der er også et "kontrolpanel" online (www) hvor man selv kan opsætte regler...

Koster en hvis mængde kr. pr. user pr. mdr...

Men kræver minimal vedligeholdelse og er også en god sikkerhed for exchange serveren ...
Avatar billede serverservice Praktikant
06. marts 2012 - 17:09 #2
ok det ser ok ud og det lyder som om I kører terminal løsning hvis I har brug for web browsing webfilter .

Jeg kigger lidt på Trendmicro
http://www.trendmicro.dk/WFBS/

og fandt også lige det her tool mod spam i exchange

http://landmes.gfi.com/stop-spam-server-sm/?adv=1002&loc=1
Ved ikke om det kan anbefales men det ser godt ud

De har antivirus allerede på serveren Avg file server .
Avatar billede juleulven Nybegynder
09. marts 2012 - 17:01 #3
personligt bruger jeg ikke spamfilteret/firewall/webscanner i trend micro...  jeg syntes det er noget fnidder, at have en scanning ligge og bruge den lokale maskines ressourcer når vi nu har og betaler for harware scanning...

Men vi overvejer da at fjerne både webfilter og messagelabs (webscanner) simpelthen fordi Trend Micro's WFBS egentlig indeholder alle features...
Avatar billede serverservice Praktikant
05. april 2012 - 09:13 #4
Hej Juleulven - kom med svar så jeg kan lukke.

Tror vi prøver Trend Micro adv og ser hvor godt det fungerer. tak for hjælpen
Avatar billede juleulven Nybegynder
05. april 2012 - 12:53 #5
velbekomme da ... held og lykke med belutnigen og testen