Avatar billede Lasse-birk Nybegynder
05. marts 2012 - 23:44 Der er 14 kommentarer

Problem med internetadgang på D-link DIR-685

Hej der ude

Jeg har nogle problemer med mit trådløse net.
Det drejer sig om at jeg gerne vil sætte en D-link DIR-685 trådløs router til mit modem som er en Netgear cvg824g men det dur sku ikke helt. Problemet er at når jeg setter D-linken til nettet via et internetkapel så kan jeg ikke komme på nettet fra den. Jeg kan godt logge på den og den siger at der er net men lige så snart jeg kliker på Internet Explorer så kommer den op og siger at denne webside ikke kan vises.

Jeg har fundet en total lorte løsning med at sætte en linksys WRT54GP2 i mellem Modem og D-linken og så kan jeg komme på nettet men det kører som lort. Så derfor håber jeg at der er en der lige ved hvad der er galt.

Jeg kunne tænke mig til at det er for de at Netgeareren og D-linken ikke kan finde hinanden og derfor ikke dur men er ikke sikker.

Modem Netgear cvg824g  >> til D-link DIR-685 trådløs router (virker ikke)

Modem Netgear cvg824g  >> til linksys WRT54GP2 trådløs router >> til D-link DIR-685 trådløs router (virker men af lort til)

Jeg har internetudbyder hos yousee og har fast IP adresse.
Avatar billede kimtheman Novice
05. marts 2012 - 23:47 #1
Den du snakker om som et modem. Det er altså også en router (WIRELESS CABLE VOICE GATEWAY):
http://www.netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/cable-eMTAs/CVG824G.aspx

Så det er 2 router som så skal sættes op så kun den ene "bestemmer"
Avatar billede kimtheman Novice
05. marts 2012 - 23:50 #2
Prøv at se om du kan bruge disse 2 sider:

http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?tid=576892&fid=9

http://www.togaware.com/linux/survivor/Router_Router.html

Men slet ikke sikkert yousee lader dig rode så meget i routeren at det kan lade sig gøre med et godt resultat.
Avatar billede Lasse-birk Nybegynder
05. marts 2012 - 23:52 #3
okay kikker lige på det
Avatar billede zoso Novice
05. marts 2012 - 23:52 #4
Er du klar over, at Netgear CVG824G er kombineret med en trådløs router?
Avatar billede Lasse-birk Nybegynder
05. marts 2012 - 23:53 #5
Ja jeg ved godt det også er en trådløs router
Avatar billede kimtheman Novice
05. marts 2012 - 23:57 #6
zoso var det ikke det jeg skrev i #1?
Avatar billede zoso Novice
06. marts 2012 - 00:10 #7
Har du fulgt brugermanualen under hele installationen?
Avatar billede Lasse-birk Nybegynder
06. marts 2012 - 00:17 #8
Ja
Avatar billede zoso Novice
06. marts 2012 - 00:24 #9
Avatar billede kimtheman Novice
06. marts 2012 - 00:25 #10
Hvilken en af dem står som DHCP Server?

Og har du kigget på de link jeg sendte. Da beskriver opsætningen okay.

Du skal slå DHCP fra på Netgear cvg824g, og sende det hele videre til D-link DIR-685.

Men nogle gange kan det vist tage lidt tid før yousee genkender ens hardware.
Avatar billede Lasse-birk Nybegynder
07. marts 2012 - 13:01 #11
Så har jeg løst problemet. Det var fordi at de hade den samme log ind ip adresse eller hvad det nu hedder.
Avatar billede zoso Novice
07. marts 2012 - 16:03 #12
#11 Det beskrives her.
Avatar billede Lasse-birk Nybegynder
07. marts 2012 - 16:14 #14
det link har jeg ikke kikket på.