Avatar billede Niewald Nybegynder
04. marts 2012 - 17:46 Der er 7 kommentarer

Kan ikke åbne fil der er gemt på skrivebordet?

Har for et par uger siden lavet en matematik aflevering i Microsoft word 2011 til Mac, hvor efter den blev gemt på skrivebordet efter den var blevet afleveret. Har lige fået af vide at den ikke kan åbnes, hvorefter jeg gik ud på skrivebordet og selvfølgelig er det samme svar, der står dette når jeg prøver at åbne filen.

-  Dokumentet kan ikke læses i word
- dokumentet kan værre beskadiget
- Prøv en af følgende valgmuligheder
* Åben og reparer filen
*Åben filen med tekstkonverteringsprogrammet til tekstgenoprettelse.

Ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op?

Tak for hjælpen, i har redet min dag hvis den kan åbnes på en eller anden måde.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. marts 2012 - 18:05 #1
Har du prøvet at åbne den inde fra Word?
http://gratisupload.dk/vis_billede/675143/
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
04. marts 2012 - 18:09 #2
1) Prøv at tage en kopi af filen, og se om du kan åbne kopien.

2) Åben word. Klik på 'Åben'. Så kommer der et vindue frem. Der hvor der står 'filtype', se efter at der står noget, der svarer til dit dokument. Vælg dit dokument, og 'åben'.

Måske virker det.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2012 - 18:13 #3
Og du har prøvet de muligheder du beskriver?
Open office?
http://www.openoffice.org/da/
Jeg har her hjemme en cd hvor jeg har linux installation på.
Når denne køres kan man prøve Linux som køres fra cd. Linux har også et program a la word. Man kunne prøve at åbne det med dette program.
Når du nu skal prøve at redde filen, så er det en rigtig god ide at isolere den fra din pc, så den ikke yderligere bliver ødelagt.
Så jeg havde puttet den på en usb pind først.
Avatar billede TIversen Novice
04. marts 2012 - 18:58 #4
Prøv evt at send den til en gmail og få den åbnet i browseren via gmail docs ( tror den kan klare de fleste formater )...

så kan du måske kopiere teksten og sætte den over i word :D
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. marts 2012 - 20:03 #5
Var #4 den helt rigtige løsning?

Svar (til løsninger og pointgivning)
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
16. juli 2012 - 17:36 #6
Hvad endte det med?
Lukketid?
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. juli 2012 - 17:59 #7
bjarnefilm Du skal ikke lægge svar uopfordret det er jo muligt at det var en af os andre der havde svaret eller ingen af os??