Avatar billede ozzi22 Nybegynder
04. marts 2012 - 09:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Engelsk National Test

Hej,

I år skal jeg have "national test i engelsk" .

Problemet er at jeg ikke ved hvad jeg skal forbedre mig på.

Er der nogen der har prøvet det eller ikke har som ved hvad jeg skal forberede mig på ?
Avatar billede jensenjs Juniormester
04. marts 2012 - 09:41 #1
Du kan ikke umiddelbart vide hvilke emner du kommer til at berører under den nationale test.
Generelt berør testen stort set alle emner.
Det bedste du kan gøre er at studerer det basale som en start og derefter gå lidt i dybden med de ting du ikke forstår tilstrækkelig godt.

Jeg har sammen med kolleger stået for flere nationale test, og her er nogle af de de erfaringer jeg giver videre til eleverne.

Et par gode råd er dog før testen at spørge om du kan springe i spørgsmålene, altså springe et spørgsmål over og kunne gå tilbage igen senere hvis du vil Normalt er det sådan at du kan springe rundt i spørgsmålene.

Hvis det ikke har ændret sig, så er det en god ide at, du ikke hænger for meget ved et enkelt så går der for meget tid.
Så derfor er det vigtigt at du følger denne liste, du skal!
1. Først svarer på de spørgsmål du er helt sikker på
2. Springe dem over du er i tvivl om eller slet ikke forstår.
3. når du har svaret på dem du kan, så gå tilbage til dem du er i tvivl om, og svar på dem
4. Når dem du er i tvivl om er besvaret, så besvarer du dem du slet ikke kan.
5. Hvis du stadig er i tvivl om et spørgsmål så gæt, et ikke er dårligere end et forkert besvaret spørgsmål.
Avatar billede ozzi22 Nybegynder
04. marts 2012 - 16:08 #2
Hvilke spørgsmål kommer der/skal man svare på?
Skal fx. bøje nogle ord eller noget andet ved de fleste opgaver.
Avatar billede jensenjs Juniormester
05. marts 2012 - 13:04 #3
Det er meget varierende, men der kan godt forekomme bøjninger af ord.
Sætte det rigtige ord ud af 4 ind i en sætning.
der kan komme Multiplechoise spørgsmål med sæt kryds i de rigtige felter.
Der kan komme spørgsmål om der skal stå 'a' eller 'an' før det næste ord. a apple - eller an apple

Men hvis du er bare nogenlunde god til engelsk, behøver du ikke være nervøs.

Og til sidst, disse test er ikke beregnet til at slå dig i hovedet, de er udelukkende en hjælp til dig for at du kan forbedre dit niveau, lige meget hvor lidt eller meget du kan.
Avatar billede ozzi22 Nybegynder
05. marts 2012 - 17:55 #4
Okay Tak for hjælpen
Avatar billede ozzi22 Nybegynder
05. marts 2012 - 17:56 #5
Skriv lige så du kan få point
Avatar billede jensenjs Juniormester
06. marts 2012 - 03:31 #6
OK