Avatar billede mussepigen74 Nybegynder
29. februar 2012 - 19:03 Der er 2 kommentarer

Dansk/Historie Opgave - HURTIG HJÆLP

Jeg er så heldig at skulle op i en Dansk/Historie opgave dvs. at jeg enten kan vælge at skulle lave en dansk opgave, historisk opgave eller en tværfaglig, hvor begge fag indgår.. Problemet er bare at jeg har ingen idé om hvad jeg skal vælge, da jeg ikke rigtig kan kommer på nogle store historiske begivenheder som ikke alle andre tager. Eller nogle danske noveller/eventyrer som kunne være spændende at lave en opgave ud fra.

Går på 2. år på handelsskolen, så det skal det helst også leve op til.. Håber jeg kan få lidt hjælp :)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. februar 2012 - 19:37 #1
Der er da titusinder af historiske begivenheder somn der kan skrives om, saa medmindre du vaelger noget meget kendt, saa er der ikke stor chance for overlap.

Der er naeppe nogen som skriver om:

Valdemar Atterdag
Grevens Fejde
Christian 4
Griffenfeld
De danske kolonier i Indien, Afrika og Caribien
Struense (ups - stryg den - den er nok ret kendt lige nu)
Slaget paa reden og Koebenhavns bombardement
Foerste slesvigske krig
Anden slesvigske krig
Avatar billede johs32 Nybegynder
02. marts 2012 - 14:19 #2
Skriv om Slesvigskrigen i 1864, eller evt. den store nationale depression bagefter, og tag udgangspunkt i et af pontoppidans værker!