Avatar billede ih1985 Nybegynder
28. februar 2012 - 12:21 Der er 11 kommentarer

Internethasighed

Hej

Jeg har problemer med min internethastighed.

Da jeg måler den, får jeg ca. 15/15mbit. Jeg betaler for en 30/30mbit forbindelse.

Har målt forbindelsen uden om routeren (slukket), med kabel, og slået WIFI fra. Dvs kabel direkte i stikket.

Sydfynsel påstår dog at de kan måle 30/30 her hos mig, hvordan kan det lade sig gøre?
Har prøvet med to forskellige PC, fo at udelukke den mulighed også?

Kan det være netværkskortet der ikke kan klare denne høje hastighed (har en Lenovo S12 ideapad)

Nogen hjælp der ude?
Avatar billede KHHP Juniormester
28. februar 2012 - 13:06 #2
Jeg har selv en 30/30 fobindelse og her er det min routers trådløse signal der er problemet, fordi jeg får 25/20 trådløst, og direkte med kabel i router mindst 30/30. Så måske noget netværkskort tænker jeg.
Avatar billede ih1985 Nybegynder
28. februar 2012 - 14:23 #3
Hej karise_larry, ingen af dem kommer over de 15/15.

Ja KHHP men hvor kan jeg finde begrænsningen på mit netværkskort?
Avatar billede kimtheman Novice
28. februar 2012 - 14:35 #4
Ja vil helt sikkert sige det er netkort i din bærbar.
http://www.pcworld.dk/art/118245/afsloering-dit-traadloese-netvaerkskort-snyder-dig-og-din-baerbar

Har selv en 50/10 og de bærbar jeg har haft herinde. Der når de ikke ret højt op, når jeg måler dem (de lidt ældre modeller)

Har du ikke en stationær?
Avatar billede KHHP Juniormester
28. februar 2012 - 15:23 #5
Nu ved jeg ikke hvilket styresystem du kører, men oftest hvis du går ind i egenskaber for netværkskortet, så står der hvor hurtig en forbindelse den er koblet op på, så hvis dit kort siger 10Mbit, så er det derfor. Men kan ikke fortælle dig præcist hvor du skal kigge før jeg ved hvilket styresystem du kører med.
Avatar billede kimtheman Novice
28. februar 2012 - 15:37 #6
Tja men netværkskortne kører vel optimalt, så længe man ikke selv piller ved noget. Så det er vel nok ikke det.
Avatar billede ih1985 Nybegynder
29. februar 2012 - 09:28 #7
Okay. Nej jeg har ingen stationer :( Kører windows 7 på begge pc-er. Er der nogen der ved hvor jeg kan se begrænsningerne på min PC´s netværkskort?
Avatar billede KHHP Juniormester
29. februar 2012 - 19:29 #8
Hvis du højreklikker nede på din netværksikonet i proceslinjen, og vælger åbn netværks- og delingscenter, derefter klikker du på tilpas. Så skulle du gerne få noget op hvor den giver dig en masse info, og et eller andet sted står der med stor sandsynlighed 100.0 Mbps. Hvis der står 100.0 Mbps så er det ikke dit netværkskort det er galt med. Står der 10.0 Mbps, så er det dit netværkskort der er problemet.
Avatar billede kimtheman Novice
29. februar 2012 - 19:44 #9
Ahhh selv om der står 100.0 Mbps. Så kan det vel godt være netkortet der er noget møg, eller hva mener du KHHP
Avatar billede ih1985 Nybegynder
29. februar 2012 - 20:43 #10
Ja den viser 54,0 Mbps :/

Synes bare det er lidt underligt, at jeg ikke har en højere hastighed.
Avatar billede KHHP Juniormester
02. marts 2012 - 07:52 #11
Er det det trådløse netkort du kigger på eller er det kabelnettet?
Husk at det er den direkte forbindelse, mellem det udstyr din udbyder har sat op, som vi er interesserede i.
Det du finder som 54Mbps er din trådløse forbindelse, og det er kun den teoretiske hastighed, din rounter/netkort kan klare.
Her er f.eks. det min trådløse forbindelse viser:
http://dl.dropbox.com/u/41698524/net.PNG
Mit netkort kan klare 150Mbps, men det netværk jeg er på kan kun klare 75Mbps, så derfor er det den hastighed, som det netværk jeg sidder på, kan klare, og ikke mit netkort. Hvis det derimod er din pc's netkort der har den lavere hastighed, så er det dit netkorts hastighed der bliver vist.