Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2012 - 23:53 Der er 12 kommentarer

jackstik

jeg har et tv og et anlæg..

anlægget kører på jackstik og så kan jeg kun slutte det til tv´et over stikket til høretelefoner..
jeg kunne godt tænke mig at få det over i Digital Audio Out..

er det muligt med en adapter eller noget?
Avatar billede milter Ekspert
28. februar 2012 - 00:06 #1
Prøv at fortælle os, hvad dit TV hedder og hvad dit anlæg er for et anlæg. Og hvor sidder det der "Digital Audio Out?

Generelt kan du regne med, at en gammeldags, analog "Audio Out" eller "Audio In" ikke kan forbindes direkte til en digital in eller out uden et led imellem, som kan konvertere lyden fra/til digital lyd.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2012 - 07:03 #2
det er et samsung UE40D6207
lydsystemet er et logitech z-2300

indgangen sidder omme bagved fjernsynet, der hvor alle de andre indgange også sidder
Avatar billede cyberspace Nybegynder
28. februar 2012 - 10:04 #3
du skal nok have en af disse http://www.av-cables.dk/coaxial-digital-converter/

bruger selv denne mellem tv og anlæg http://www.av-cables.dk/coaxial-digital-converter/

men mig bekendt får du umiddelbart ikke bedre lyd hvis du går fra digital udgang til Audio (analog) (med ovenstående omformer imellem)

kun bedre lyd hvis du går fra digital til digital
Avatar billede milter Ekspert
28. februar 2012 - 11:54 #4
Enig med cyberspace. Her er en anden konverter:

http://www.av-connection.dk/?PGr=3525&ML=416
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2012 - 16:46 #5
det er heller ikke bedre lyd jeg går efter..
der er bare ikke ret mange funktioner man kan justere på, hvis man har sat det til indgangen til høretelefoner..

men er det kun den Converter jeg skal bruge eller skal jeg også ud og købe kabler.

Det er vel ikke muligt at klippe kablet af mit anlæg og derefter sætte et andet stik på, så man slipper for Converter
Avatar billede cyberspace Nybegynder
29. februar 2012 - 08:31 #6
du skal nok have et digitalt kabel (Toslink) og så et audio kabel enten med 2 til 1 ben  eller 2 til 2

1 ben vil sige 2 bruger minijack høretelefon udgang
2 ben vil sig du tilslutter bag på dit anlæg/forstærker
Avatar billede Slettet bruger
29. februar 2012 - 17:36 #7
hvis nu jeg skal have et sæt.

jeg har et jackstik der skal ind i et Digital Audio Out stik..

hvad skal jeg præcis bruge? har i nogle link?
Avatar billede milter Ekspert
29. februar 2012 - 22:25 #8
@mikedk64.

Du skriver: "der er bare ikke ret mange funktioner man kan justere på, hvis man har sat det til indgangen til høretelefoner.."

Hvilke ekstra funktioner mener du, du får, hvis du slutter den til "Digital Out" på dit fjernsyn?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
01. marts 2012 - 09:21 #9
#8 enig

mikedk64>> du vil umiddelbart ikke få andre muligheder end du har med dit nuværende setup. Vil mene at du stortsetvil have de samme muligheder analogt som digitalt(kun lydkvaliteten - som vil være bedre ved digital). Da du vil bruge converter så vil du umiddelbart ikke kunne få ret meget/ingen fordele ud af køre digitalt til analog.

men lad os høre hvad du vil kunne ved at bruge digital udgang som du ikke kan/har med dit nuværende setup??
Avatar billede cyberspace Nybegynder
01. marts 2012 - 09:26 #10
jeg bruger selv det setup med digital udgang og omformer og jeg har umiddelbart ingen ekstra/nye muligheder for indstillinger/opsætning - eneste er at jeg måske har 10-15% bedre lyd - blot til info
Avatar billede cyberspace Nybegynder
09. marts 2012 - 23:31 #12
Noget nyt her ?