Avatar billede Jakie Juniormester
27. februar 2012 - 19:39 Der er 1 løsning

Få sat hele databasen til UTF-8 og koden i filerne?

Hej Eksperter :)

Jeg har lidt problemer med min mysql-database og få sat alt til utf-8.

Jeg har ledt lidt på nettet efter konkrette løsninger, men fandt ikke lige det jeg vil bruge, så nu høre jeg ad her..

Lige nu er mine database indstillinger sådan her, og jeg vil gerne have ændret alt til uft-8(Da jeg prøvede kunne jeg kun få nogle til utf-8):
character set client    utf8
(Global value)    latin1
character set connection    utf8
(Global value)    latin1
character set database    latin1
character set filesystem    binary
character set results    utf8
(Global value)    latin1
character set server    latin1
character set system    utf8
collation connection    utf8_general_ci
(Global value)    latin1_swedish_ci
collation database    latin1_swedish_ci
collation server    latin1_swedish_ci

Desuden vil jeg også gerne have noget kode i mine filer med mysqli.

Jeg har prøvet med:
mysqli_set_charset($mysqli, "utf8");

Er der flere ting man kan tilføje der?

På forhånd mange tak for hjælpen! Håber at jeg engang for alle kan få udryddet problemer med charset og så jeg kan blive klogere på området:)
Avatar billede Jakie Juniormester
11. april 2012 - 20:52 #1
svar