Avatar billede webguru Nybegynder
26. februar 2012 - 23:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ingen netadgang

Hej
min HP DC7600 kan lige pludselig ikke komme på nettet mere har kun begrænset og dermed ingen forbindelse.
Netkort boadcon netxstreme

Har kørt en test med Broadcom advanced control suite 3
Den kommer med en fejl: eeprom er beskadiget

Hvad betyder det ??

Nogen der kan hjælpe

Hilsen Jan
Avatar billede kimtheman Novice
27. februar 2012 - 00:32 #1
Er det trådløst eller på kabel?

Er det trådløst så prøv, at sæt kabel til og se om den så virker.
Avatar billede webguru Nybegynder
27. februar 2012 - 00:36 #2
det er kabel
Avatar billede kimtheman Novice
27. februar 2012 - 01:01 #3
Tja der er vel ikke meget mere at gøre end prøve at opdatere netkorts driver. Ellers skal netkortet nok skiftes.

Det plejer jo ikke bare pludselig at gå i ged at sig selv, uden man har opdateret noget eller lign. Og har du ikke det, vil jeg mene det er i stykker.
Avatar billede jensenjs Juniormester
27. februar 2012 - 05:13 #4
Prøv først med driverene.
Eventuelt hent slimdrivers på
http://www.driverupdate.net/

Men hvis din EEPROM har fejl, så er den gal.
En EEPROM er "Electrically Erasable Programmable Read-Only-Memory"
Så enten skal den omprogrammeres, eller skiftes.

Krydser fingre for at det kun er driveren

ROM
PROM
EPROM
EEPROM
Avatar billede webguru Nybegynder
27. februar 2012 - 20:16 #5
har prøvet det med driverne flere gange uden held.. og har sidst hentet den absolut nyeste driver fra broadcoms website også uden held. :-(

da netkort er onboard hvad så ?

jeg prøver at finde et løst netkort måske det så virker og om ikke andet kunne udelukke denne fejl
Avatar billede kimtheman Novice
27. februar 2012 - 21:29 #6
Ja vi må konkludere at netkortet er ødelagt. Så enten skal du have et nyt netkort ind i kabinettet (hvis den har ledig pci slots). Eller skal du have et usb trådløst netkort. Men det kræver så du har en trådløs router.
Avatar billede webguru Nybegynder
28. februar 2012 - 09:01 #7
Det virker med et løst netkort nu så må jo bare konstatere at onboard netkort er defekt.

Tak for div. indspark til denne tråd...

Jeg lukker den selv da jeg selv kom med svaret :-)
Avatar billede kimtheman Novice
28. februar 2012 - 11:18 #8
ahhh nu vil jeg mene, det var mig der kom med svaret i #3. Da jeg skrev det var i stykker og skulle skiftes.
Men lad nu det ligge.
Avatar billede jensenjs Juniormester
29. februar 2012 - 02:12 #9
kimtheman har ret