Avatar billede line87 Nybegynder
26. februar 2012 - 21:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

problem med trådløst net

Jeg har problemer med at få min bærbare koblet på mit trådløse net. Jeg troede det var min router (en d-link af ældre dato) som var problemet, og investerede derfor i en ny (netgear) men kan stadig ikke få forbindelse til nettet. Den finder netværket fint men der er ingen forbindelse. Har prøvet ALT! har fibernet fra Waoo, men har ikke haft problemer før for nyligt. Lanforbindelsen virker fint. Når jeg laver en fejlfinding får jeg at vide at der ikke er forbindelse til dns-serveren. Har forsøgt med open source uden held og har ligeledes ryddet dns cachen uden resultat. Min computer er helt ny og kunne fint finde nettet de første par dage - har forsøgt at gendanne fabriksindstillingerne også uden resultat, og eftersom routeren også er spritny begynder jeg at tro at det måske er modemet den er gal med? Nogen der ved hvad der kan være i vejen? Er ikke super skarp til computere så I må gerne være lidt pædagogiske;)
Avatar billede kimtheman Novice
26. februar 2012 - 23:51 #1
Hvad så virker din pc på nettet, hvis du sætter kabel fra routeren og i den bærbar? (genstart for sikkerhedsskyld efter kabel er tilsluttet)
Avatar billede line87 Nybegynder
27. februar 2012 - 10:25 #2
nej, heller ingen forbindelse med kabel til routeren
Avatar billede kimtheman Novice
27. februar 2012 - 11:22 #3
Hvis du nu slukker det hele, router, modem og pc. Og tager routeren fra og tager kabel direkte fra modem over i pc og starter modem op. Og når alt lyser som det skal så starter du pc. Virker det? Og lyser modem som det skal? Ellers ring til support ved Waoo, så må de jo kunne fortælle dig om der er hul igennem. Det er jo med at finde årsagen til nettet ikke er der. Og kan ikke betale sig at bruge en masse tid på din router hvis modem ikk virker/ eller der ikke er hul igennem.
Avatar billede line87 Nybegynder
27. februar 2012 - 17:04 #4
forbindelsen er fin direkte fra modemet til computeren
Avatar billede kimtheman Novice
27. februar 2012 - 20:53 #5
Så tager du strøm fra det hele. Og starter med at sætte strøm til dit modem. Når det så lyser som det skal. Så sætter du et kabel fra modem over i router og derefter tænder du routeren.
Efter et par minutter sætter du endnu et kabel i routeren og over i din pc. Og du skal derefter kunne til routerens interface. Og konfigure routeren og dens trådløse net.
Følg guiden der fulgte med den nye router.
Avatar billede line87 Nybegynder
28. februar 2012 - 17:02 #6
Så virker det sgu! Tog alle kabler ud og ventede et par timer før jeg samlede det hele igen og voila! Tusind tak for hjælpen:)
Avatar billede kimtheman Novice
28. februar 2012 - 18:21 #7
Har du nu fået sat trådløst op med kryptering osv?

Smider da lige et svar så du kan uddele de point.
Avatar billede line87 Nybegynder
29. februar 2012 - 09:38 #8
jeps, alt fungere nu:)
Avatar billede kimtheman Novice
29. februar 2012 - 12:35 #9
kanon.