Avatar billede HueZ Nybegynder
25. februar 2012 - 20:25 Der er 14 kommentarer

Siberia V2 headset: Lyden virker kun i højre side.

Hej jeg sad med mit headset her tidligere og lige pludselig stoppede højre side med at virke det er også sket med mit andet headset Creative Fatal1ty med det helt samme problem. Jeg ville bare vide om man kunne gøre noget ved det eller om man bare skal smide det ud. Tak på forhånd.
Avatar billede zoso Novice
25. februar 2012 - 21:14 #1
Husk altid at skrive hvilket styresystem du kører.

Det lyder som om det er nogle instillinger du skal ændre på.
Bruger du noget software som styrer lyden?
Avatar billede HueZ Nybegynder
26. februar 2012 - 09:46 #2
Okay.
Bruger ikke nogen software som styrer lyden.
Bruger windows 7.
Avatar billede zoso Novice
26. februar 2012 - 11:04 #3
Prøv at bruge dine headsets i andet end din pc, f.eks. tv, stereo-anlæg eller radio for at afprøve om lyden virker.
Avatar billede HueZ Nybegynder
26. februar 2012 - 11:32 #4
okay det prøver jeg.
Avatar billede HueZ Nybegynder
26. februar 2012 - 14:22 #5
Okay jeg har prøvet på min mobil og der er samme problem.
Avatar billede zoso Novice
26. februar 2012 - 16:01 #6
#5 Udfra det, kan det kun være dit headset der er problemet.

Tjek om ledningen er ubeskadiget, samt om stikket er intakt. Sidder ledningen fast i headsetet?

Det helt store spørgsmål er:

Har du ved et uheld kommet til a beskadiget det - måske endda på uvidende vis?

Du skal højst sansynligt forvente, at du er nødt til at erhverve et ny headset, medmindre der er garanti eller er købt inden for 2 år.
Avatar billede HueZ Nybegynder
26. februar 2012 - 19:30 #7
Hvad mener du med hvis jeg har købt den inden for 2 år?
Avatar billede zoso Novice
26. februar 2012 - 20:06 #8
#7 Du har 2 års reklamtionsret. Det betyder, at hvis produktet, i dette tilfælde dit headset, har været med fejl ved købstidspunktet, kan du kræve reparation eller ombytning af dit headset.
Selvom headsetet fungerede fint da du købte det, kan det sagtens have været med fejl ved købstidspunktet.

Du skal i første omgang kontakte den forhandler du købte headsetet af og forklar dem sitiuationen. Du vil derefter højst sansynligt få et nyt.
Dette er under forudsætning af, at headsetet er under 2 år gammelt og at du ikke selv har ødelagt. Vær opmærksom på at forhandleren er i sin ret til at bevise, at det er din egen skyld at produktet ikke virker.

Læs meget mere og bliv klogere her.
http://taenk.dk/gode-raad/tema/kend-din-kobelov/reklamationsret-10-vigtige-regler
Avatar billede HueZ Nybegynder
26. februar 2012 - 20:13 #9
Ja okay :) tak for det :)
Avatar billede HueZ Nybegynder
26. februar 2012 - 20:18 #10
Skal man have en bon ?
Avatar billede zoso Novice
26. februar 2012 - 20:27 #11
#10 Hvor har du købt det?
Avatar billede HueZ Nybegynder
26. februar 2012 - 22:11 #12
Jeg har købt det i GameStop
Avatar billede zoso Novice
26. februar 2012 - 23:18 #13
Det var heldigt - det lader nemlig til at de yder garanti på alle deres produkter. Der står dog ikke noget yderligere omkring garatien - såsom, hvor lang tid gælder den.

Læs det her.
http://www.gamestop.dk/contact.asp

Men start med at reklamere til forhandleren, altså GameStop i første omgang og gem din garanti hvis du har sådan en.

Læs hvorfor her under overskriften "Benyt altid reklamationsretten før garantien"
http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/garanti-og-reklamationsret

En kvitering er altid en god ting at medbringe, hvis man altså stadig har den.
Har du noget garanti liggende? Eller andre papirer med dit navn på?
Avatar billede HueZ Nybegynder
01. marts 2012 - 14:58 #14
Jeg har ikke nogen kvitering men tak for hjælpen :)