Avatar billede mjha Nybegynder
25. februar 2012 - 18:51 Der er 3 kommentarer

Kategorisering af billeder

Hej Eksperten.

Jeg leder efter et program som kan kategorisere mine billeder fra vores USA tur sidste sommer - ca. 8500 stk.

Pt ligger billederne i mapper for sig fra vores dage.
Mappe 1 = Dag 1
Mappe 2 = Dag 2
Osv.

Min ide var så at man kunne kategorisere disse billeder selvom de stadig ligge i de mapper.

Feks til Kategorier:
Natur
Shopping
Route 66
og så fremdeles.

Jeg kan godt manuelt oprette disse mapper og kopiere billederne dertil, men det vil bare "fordoble" disk forbruget at have dem i flere mapper.

Mit spørgsmål er så om der findes et program som kan dette, ved feks at højeklikke og tilføje dem til kategori så man kan finder billederene ved denne funktion.

Billedet skal gerne kunne ligge i flere kategorier.

Findes der et sådan program ?

Mvh Michael
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
25. februar 2012 - 19:01 #1
Windows Vista / Windows 7 har denne funktion indbygget, hvor det hedder "Mærker", fremviseren kaldet Photo Gallery fra Windows Live Essentials, har også den funktion indbygget og kan vise billeder, slideshows m.fl. baseret på mærkerne.

Der er tale om metadata i filerne og de bliver derfor ikke kopieret, men bliver blot tilføjet lidt ekstra information.
Avatar billede mjha Nybegynder
25. februar 2012 - 21:09 #2
Virker dette også på netværksdrev ?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
25. februar 2012 - 21:45 #3
Selve mærkerne burde virke fint, men hvordan programmet håndterer billederne på netværksdre ved jeg ikke.