Avatar billede Bike Nybegynder
24. februar 2012 - 16:11 Der er 13 kommentarer

Ingen net

Min gamle IBM Thinkpad R50e kan pludselig ikke finde "nettet".
Den er forsynet med udvendigt Linksys Wireless-G Notebook Adapter.
End ikke "reaktion" i nederste linie, når kortet sættes i - der er lys i den grønne powerlampe på kortet - men ikke i Link-lampen.
Har også prøvet med fast Lan-ledning - men heller ingen reaktion

Hvad er der mon sket  ?

Venligst svar på "dansk" - jer er absolut ingen it-nørd
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. februar 2012 - 16:13 #1
Prøv at gå ind i disse mapper og se om alle ting er på olads.
http://gratisupload.dk/vis_billede/674581/
Avatar billede Bike Nybegynder
24. februar 2012 - 16:23 #2
Er der andre betegnelser end enhedshåndtering - det kan jeg nemlig ikke finde
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. februar 2012 - 16:33 #3
Nu er det ikke meningen at du selv skal trykke på svar det er til pointgivning. men som du selv har gjort i din første tråd  kan du se ude til højre er der kommet en lille boks der søter du et mærke og trykker på accept.
i denne tråd er det XP? så højreklik på denne computer tryk på egenskaber så er der foroven en fane med Enhedshåntering.
Avatar billede Bike Nybegynder
24. februar 2012 - 22:23 #4
Desværre - jeg har igen fået bekræftet, at jeg kan for lidt om it
Jeg fandt da enhedshåndtering - ser da meget sandsynligt ud
- dog er der andre enheder/netværkskontroller, der er markeret gult hvis jeg dobbletklikker kommer egenskaber for netværkskontroller placering Cardbus-slot 1 - besked at enheden
ikke er korrekt konfigureret - geninstaller driver
Kræver tilsyneladende LAN-forbindelse - men den virker jo heller ikke - så nu er jeg rigtig "på herrens mark"
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. februar 2012 - 22:52 #5
Den adapter du har er vel en trådløs USB dongle og den må du jo have en driver CD til mon ikke det er den du mangler?
Avatar billede Bike Nybegynder
25. februar 2012 - 09:52 #6
Adapter ? Ved ikke hvad du mener. Jeg har et udvendig trådløs netkort - Linksys Wireless-G Notebook Adapter, men ingen driver CD. Havde troet/håbet, at jeg kunne hente over nettet. Men PC `en vil end ikke gå på net, når jeg kobler LAN-snøre til.

Bliver nok nødt til at erkende, at JEG ikke ved nok til at løse problemet ? ? ? eller ?
Avatar billede Bike Nybegynder
25. februar 2012 - 09:58 #7
Fandt noget der hed netværksdiagnosticering til XP
Siger:
Windows registrerede ikke nogen netværkskort med kabelforbindelse
eller trådløse netkort .........
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. februar 2012 - 11:28 #8
Er det nogten af dem på denne side. hvis ja så skriv hvilken ellers se på din enhed der må stå hvad den hedder.
http://kortlink.dk/findpriser/am2n
Avatar billede Bike Nybegynder
25. februar 2012 - 11:42 #9
Det er ikke nogen af dem
- Det trådløse udvendige netkort hedder
Linksys Wireless-G notebook adapter WPC54G ver. 3.1.

Forstår ikke, hvorfor jeg heller ikke kan komme på net med LAN-kabel ???
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. februar 2012 - 12:22 #10
Her er driveren til di conector Dovnload den på den PC hvor du sidder nu og læg den på en usb nøgle
http://download.cnet.com/Wireless-G-Notebook-Adapter-WPC54G-V3/3000-2112_4-74688.html
Avatar billede Bike Nybegynder
25. februar 2012 - 12:57 #11
tak igen - jeg prøver
Avatar billede Bike Nybegynder
25. februar 2012 - 14:27 #12
Jeg bliver nok nødt til at give op - det finder JEG aldrig ud af
Avatar billede mikaelch Novice
05. marts 2012 - 15:18 #13
prøv og helt afinstallere det hele trådløse og genindstaller det hele igen , det har fungeret for mig med mit trådløse internet når der har været noget i vejen for mig