Avatar billede fiffi Novice
24. februar 2012 - 14:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Undgå at køre autoexec-makro

Jeg har lavet en rigtig god Access-database som jeg er meget tilpas med. Af kosmetiske hensyn synes jeg at det kunne være fint at fjerne værktøjslinier. Der har jeg nu fundet et script på nettet som jeg har sat ind i autoexec som således startes når databasen åbnes. Scriptet er imiderlertid ikke så smart idet den fjerner alle værktøjslinier, hvilket betyder at jeg nu ikke længere kan åbne design-visning i databasen, og derved ikke kan foretage nye rettelser. Er der nogle der ved hvordan man kan åbne databasen uden at køre autoexec, alternativt nogle tastekommandoer der gør at jeg kan komme i Designmode.
Jeg anvender Access 2003.
24. februar 2012 - 14:14 #1
Hold SHIFT-tasten nede når databasen åbnes.
Avatar billede zuschlag Juniormester
27. februar 2012 - 12:38 #2
Hej
Hvis du ikke har fjernet muligheden, kan det være fint at bruge F1, så får du lov til at se databasevinduet.
Venlig hilsen
Anders
Avatar billede zuschlag Juniormester
27. februar 2012 - 12:39 #3
Hej
Undskyld, der skulle selvfølgelig stå F11
Undskyld :-)
Venlig hilsen
Anders