Avatar billede peterjohn Nybegynder
23. februar 2012 - 12:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Acer bærbar

Jeg har en acer bærbar som driller. Når jeg tænder bærbaren går der 5-10 sekunder til den slukker af sig selv derefter tænder den af sig selv igen og efter længere tid end 10 sekunder slukker den helt af sig selv helt. Men efter gentagne gange og flere forsøg starter den egentlig op.
Efter jeg skilte bærbaren ad havde jeg fjernet en del støv i blæseren og rundt om, kunne den egentlig starte op første gang uden problemer.
Der går en måned laver den det samme nummer. Jeg skiller den ad og tager backup batteriet ud og sætter den på igen efter nogle minutter. Efter det, når jeg tænder bærbaren viser den kun sort skærm med en hvid streg oppe i venstre hjørne, som når man skal skrive.
Jeg har opsat tid og dato korrekt inde i bios og fået den sat op til at boote fra harddisk.
Hvad kan være galt?
ps. styresystemet er windows vista
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2012 - 18:41 #1
Vi har en Acer her hjemme der gjorde det du beskriver.
Det viste sig at bundkortet var defekt. Vi fik den dog repareret på garanti da den var 22 mdr gammel. Vores Acer model hedder 7520.
Men 5520 modellen har de samme problemer med bundkortet.
Og det sker sikkert typisk fordi de kører varme pga støv indeni.
Og når først de har fået fejlen så holder en rensning af køler ikke så længe (dine erfaringer).
Avatar billede peterjohn Nybegynder
24. februar 2012 - 00:11 #2
Desværre er bærbaren omkring 4 år gammel, så garantien er nok udløbet. Kan jeg måske ikke selv reparere bundkortet selv eller kan det betale sig at sende bærbaren til computer112?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2012 - 13:02 #3
Jeg havde ikke repareret en 4 år gammel bærbar. Du skal nok forvente det koster min. 2500 kr, og det er den ikke værd.
Avatar billede peterjohn Nybegynder
06. marts 2012 - 00:28 #4
Ja så kan det bedre betale sig at købe en ny. Mange tak for hjælpen 220661 vil du være venlig at smide et svar til point
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2012 - 07:00 #5
svar