Avatar billede kgndksv Juniormester
22. februar 2012 - 15:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Alt+X inputbox i standardbrev

Jeg bruger ovenstående metode til at indsætte nogle oplysninger i et standardbrev ved at skrive eksempelvis: (*Indsæt navn*) og så trykke Alt+X hvor efter inputbox kommer frem. Dette er smart, men ville gerne gerne kunne nøjes med at indsætte eks. navnet én gang hvor efter at jeg så kunne lave kommando som henviser til navnet jeg har indsat første gang, kan man det?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
22. februar 2012 - 16:00 #1
Der er en del muligheder. Se beskrivelsen af mulighederne i denne (engelske) artikel:
http://gregmaxey.mvps.org/Repeating_Data.htm
Avatar billede kgndksv Juniormester
22. februar 2012 - 16:24 #2
Ved ikke om det skaber et problem at jeg skal bruge funktionen i forbindelse med standardbreve, hvor jeg henter teksten via "auto-tekst"?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
22. februar 2012 - 17:49 #3
Har du studeret de beskrevne muligheder?
Jeg er ikke ud fra din første beskrivelse helt sikker på, hvordan dit brev præcist er konstueret, men blandt metoderne beskrevet i artiklen er der helt sikkert en eller flere muligheder, som kan bruges. Hvis du f.eks. laver et bogmærke omkring det første sted, hvor din AutoTekst bliver indsat, og sørger for, at AutoTeksten ender inde i bogmærket, kan du lave de øvrige steder som krydshenvisninger til det første. Så skal du sørge for, at felter bliver opdateret efterfølgende, og dine krydshenvisninger vil afspejle indholdet af AutoTeksten.
Avatar billede pstidsen Novice
22. februar 2012 - 19:43 #4
Har du overvejet at bruge brevfletning? Det lyder som om at det er det du laver der netop er beregnet til brevfletning.
Avatar billede kgndksv Juniormester
22. februar 2012 - 20:12 #5
Kan ikke lave brevflet. Jeg har en .dot fil med autotekster liggende på et centralt drev og vi er flere brugere der henter autoteksterne og Så er det typisk kun et brev vi laver af gangen...
Avatar billede pstidsen Novice
22. februar 2012 - 22:09 #6
#5: Det er bare i orden. Se bort fra min kommentar :-)
Avatar billede kgndksv Juniormester
09. marts 2012 - 13:40 #7
Tak for input, Lene! sender du et svar :-)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
09. marts 2012 - 15:43 #8
Velbekomme