Avatar billede herberth Juniormester
21. februar 2012 - 19:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Registrere tyske domænenavn

Hej

Jeg vil gerne registrer et tysk domænenavn.

Det kan jeg gøre ved Dandomain - og de vil have omkring 500 kr. herfor. (oprettelse + 1 års leje)

Jeg kan også gøre det igenne amerikanske dreamhost - de vil kun have 9.99 § - altså små 60 kr for akkurat det samme.

Nu er mit spørgsmål så:

For at dreamhost kan registere skal de bruge en tysk adresse. Kan jeg blot finde en tilfældig adresse i Tyskland / alternativt opstøve en facebook ven som bor i Tyskland og bruge hans adresse.

Nogle der har erfaring hermed / et godt råd?
Avatar billede herberth Juniormester
21. februar 2012 - 19:31 #1
Det kan nævnes at jeg er opmærksom på http://www.web10.dk/

Men at fordelen ved at have dreamhost jo også er at have samling på alle mine forskellige domænenavne.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2012 - 19:56 #2
Jeg har svært ved at finde den pris på Dreamhost. Jeg savner en prisoversigt på deres hjemmeside, men den har de nok skjult godt, for domæne adresser koster forskelligt alt efter hvilket top level domæne du vil have.

Jeg kan kun se de tilbyder webhotel til 8.99$ per måned (dvs. små 108$ per år) og så kan du få du lov til at købe et domæne ved siden af, som koster fra 9.95$ og opefter (afhængig af top level domænet, og hvad koster det egentlig at forny domænet hvert år?). Det er noget dyrere end de 500 kr. for det første år.

Jeg har ikke erfaring med deres webhotel, men hvis din hjemmeside skal ligge der, ville jeg søge lidt efter hvad andre folk synes om dem.
Avatar billede herberth Juniormester
21. februar 2012 - 20:28 #3
Tak for dit indspark.

Måske er priserne på Dreamhost først synlige når man er medlem. Det koster mellem 9.99 og 12.99 for et domæne - så det er ret billigt. Fornyelse efter det første år koster det samme.

Jeg har fire website til at ligge der og jeg kan kun anbefale dem.

Men det hjalp mig ikke så meget videre omkring mit spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2012 - 22:45 #4
Det undrer mig at de kræver at du har en tysk adresse for at kunne registrere et tysk domæne, når man andre steder tilsyneladende kan registrere den selvom man bor i et andet land.

I princippet kan du vel bare registrere domænet hos et andet firma og så pege dns over på dit webhotel hos Dreamhost hvis de tillader det.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2012 - 22:50 #5
Og hvis du har fået fat i et tysk domæne, har du vel også lov til at overføre domænet til Dreamhost, hvis du vil have dine domæner samlet et enkelt sted.
Avatar billede herberth Juniormester
22. februar 2012 - 10:17 #6
Jeg tror ikke det er dreamhost der kræver det. Mere tror jeg det er det tyske myndigheder. altså ligesom fx de norske kræver at man skal have adresse i Norge for at kunne registrer norske domænenavne.

Jeg tænkte bare at man måske blot kunne komme en tilfældig tysk adresse på feltet (når man registrer hos dreamhost) - de kommunikere jo alligevel med mig via mail (altså de tyske myndigheder) så den tyske adresse modtager jo ikke noget.

Når man registrer hos dandomain så har de tyske samarbejdspartner som ordner dette for dem.

Men prisforskellen er blot ganske urimelig - derfor tænkte jeg om der er nogen som har lidt erfaring med at registrer tyske domæner.

Men jeg kan jo også bare prøve og se hvad der sker!
Avatar billede ate Nybegynder
27. marts 2012 - 21:28 #7
Du kan sagtens få et .de. Din admin-c skal bare være bosat i tyskland. Der er flere af de store udbydere der tilbyder det. Hvis Dreamhost forlanger en tysk adresse, lever de for en 7 - 8 år siden, hold dig væk. Vær generelt forsigtig når du vælger domainhost, de kan miste dit domæne hvis ikke de har styr på det. Læs evt. http://www.hvordan.dk/hvordan-faar-man-web-adresse-domaene

Så, kig videre efter en udbyder, det ER muligt :)

// Allan