Avatar billede thadoews Nybegynder
21. februar 2012 - 14:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Brænde lydbøger

Hej

Min kæreste kunne godt tænke sig at høre nogen lydbøger til og fra arbejde i hendes bil. Jeg har nu fået fat i nogen gratis lydbøger og vil nu til at brænde dem ned. Nu er problemet bare at de e gennemsnit er ca. 7 timer lange! Bilen kan kun tage almindelige cd'er og almindelige cd'er kan kun have 80 minutters musik/lyd på sig, hvilket vil sige at jeg skal have 5/6 cd'er pr. lydbog! Og det er jeg ikke interesseret i. Findes der en smartere løsning eller er det muligt at brænde lydbøger på en enkelt cd?

Håber i vil bidrage til den hjemlige fred :)
Avatar billede DonSkoD Juniormester
21. februar 2012 - 14:49 #1
Køb en MP3-afspiller :) Eller telefon m. MP3-afspiller.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. februar 2012 - 15:11 #2
Køb en musik afspiller, ipod evt eller usb stick (Kræver dog at tadioen har følgende mulighed)

Ellers kan en mp3 afspilelr tilsluttes bilens højtalere med minijack kabel (Kræver så os radioen kan følgende :)
Avatar billede thadoews Nybegynder
21. februar 2012 - 15:42 #3
Ja, men jeg regnede lidt med at undgå at købe noget ;)
Avatar billede Blueeyez Mester
21. februar 2012 - 15:51 #4
#3 Uanset så skal du jo nok investere noget i det, om du så vil købe cder i mange mængder eller en mp3 afspiller/usb stick og evt opgradere radioen er jo som det er, man kan jo købe brugt på den front :)
Avatar billede kjeldsted Novice
21. februar 2012 - 16:07 #5
#3, det bliver du desværre nødt til. Hvis ikke afspilleren i bilen kan læse fx, MP3 er der ikke meget at gøre. En lyd CD er "låst" til en bestemte samplings settings og dérfor kan man ikke klemme mere ind på en lyd CD end standard. Desuden burde du kunne finde en forholdsvis billig bilradio med USB indgang.
Avatar billede thadoews Nybegynder
22. juni 2012 - 10:35 #6
Bum lukker og slukker ;/ Løsningen må være at investere i udstyr, så man kan afspille lyd-dvd'er... Eller investere i et helvedes dyr brænder ;)
Avatar billede kjeldsted Novice
22. juni 2012 - 10:44 #7
Vil det ikke være nummeret at skaffe noget der kan afspille MP3 fra enten CD eller USB?
Avatar billede thadoews Nybegynder
22. juni 2012 - 10:51 #8
Jeg har tænkt på en USB løsning, men det vil kræve en ny radio osv. Det ville så være nemmere og billigere at brænde de 20 lydcd'er der skal til for at dække sådan en lydbog.

Muligheden for at sætte et USB-stik i radioen er over min formåen :)
Avatar billede kjeldsted Novice
22. juni 2012 - 11:55 #9
Det var bare siden du skrev at du ville skaffe en afspiller til lyd-DVDer at jeg tænkte USB nok ville være nemmere og mere tidssvarende :)