Avatar billede Lychri Nybegynder
20. februar 2012 - 09:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Skype - kan ikke finde højtaler og mikrofon

Hejsa!
Jeg har ledt herinde efter tråde med samme problem, men jeg finder desværre ikke svaret.
Jeg har installeret Skype (nyeste version - dd 20-02-2012) og nyeste version af messenger.
Jeg har Windows 7.
Både messenger og Skype siger at de ikke kan få adgang til lydkort - så højtaler og mikrofon virker ikke.
Højtaler, mikrofon og webcam( som dog virker) er indbygget i computeren.
Når jeg kører diverse test f.eks. inde i Skype eller messenger, er der ingen problemer. Jeg har checket at det er samme mikrofon og højtaler programmerne finder, som der er installeret på computeren (når jeg finder dem gennem kontrolpanelet).
Når jeg starter en videochat kan jeg sagtens se modparten, men der er altså ikke lyd igennem og modparten får heller ikke lyd fra mig.
Jeg har en ide om, at det er hos mig problemet ligger.

Er der nogen, der har nogen som helst ide om, hvad dette kan skyldes, og hvordan man kan løse det??

På forhånd mange tak.

Mvh Lychri
Avatar billede klaudi Ekspert
20. februar 2012 - 09:59 #1
Højreklik på den lille højtaler ved uret og vælg Optagelsesenheder.

I vinduet der så åbner højreklikker du på Stereomix (hvis den er der)og vælg aktiver.

Hva' så?
Avatar billede Lychri Nybegynder
20. februar 2012 - 10:06 #2
Hej Klaudi2K8!
Tak for hurtigt svar. Jeg kan dog umiddelbart ikke finde det der Stereomix. Når jeg højreklikker på højtaleren og vælger Optagelsesenheder får jeg et vindue frem med 4 faner: Afspilning, Optagelse, Lyde og Kommunikation. (Der kan jeg f.eks. også under Optagelse se, at der er hul igennem til mikrofonen) Men hvor kan jeg evt. finde Stereomix?
Avatar billede klaudi Ekspert
20. februar 2012 - 10:47 #3
Den skulle være i Optagelsesenheder.

Prøv at højrklikke i Optagelsesenheder og marker
Vis deaktiverede enheder og
Vis afbrudte enheder
Avatar billede klaudi Ekspert
20. februar 2012 - 10:50 #4
Avatar billede klaudi Ekspert
20. februar 2012 - 11:02 #5
En lille video der viser hvordan,
gå til 3:10 der starter vejledningen.

http://www.youtube.com/watch?hl=da&v=B2aiZWgLcYA
Avatar billede Lychri Nybegynder
20. februar 2012 - 14:31 #6
Når jeg går ind, har jeg kun én mikrofon tilsluttet (som hedder internal microphone) - og ikke det der "kort" som Stereomix.
Jeg kigger lige på videoen - tak :-)
Avatar billede Lychri Nybegynder
20. februar 2012 - 14:37 #7
Nu har jeg set videoen og forsøgt det samme og selv om jeg viser deaktiverede og afbrudte enheder får jeg ikke stereomix frem......
Avatar billede klaudi Ekspert
20. februar 2012 - 14:38 #8
Du skal højrklikke i Optagelse og markere

Vis deaktiverede enheder og
Vis afbrudte enheder
Avatar billede klaudi Ekspert
20. februar 2012 - 14:39 #9
Så løb jeg tør for ideer :-(
Avatar billede Lychri Nybegynder
20. februar 2012 - 14:44 #10
Ok. Tusind tak for din hjælp anyway :-)
Avatar billede klaudi Ekspert
20. februar 2012 - 15:03 #11
Fint fint, så ta'r man selv accept!
Avatar billede Lychri Nybegynder
20. februar 2012 - 15:19 #12
Har jeg gjort noget forkert? Jeg forsøgte at give dig pointene - det er måske ikke sket?
Avatar billede klaudi Ekspert
20. februar 2012 - 15:51 #13
missing stereo mix
http://kortlink.dk/google/akbd
Avatar billede Lychri Nybegynder
20. februar 2012 - 20:48 #14
Hej igen!
Nu virker det - Hurra.  - jeg fik installeret en virituel stereo mix, som jeg fandt i en af dine liks.
Tusind tak for al din hjælp. Er virkelig ked af, hvis du ikke fik pointene som tiltænkt.
Mvh Lychri
Avatar billede klaudi Ekspert
20. februar 2012 - 23:03 #15
Fino, så skal der Skype's :-)