Avatar billede Mothdk Nybegynder
19. februar 2012 - 14:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af Cpu og/eller Gfx kan det lade sig gøre.?

Hej jeg har en HP p6034sc
kan det betale sig for mig at opgradere den med bedre Cpu og Gfx og hvor meget kan jeg opgradere til.

spec:

Cpu: AMD Athlon 64 X2 5000+

Motherboard: Pegatron corporation violet

Gfx: 1024MB GeForce GT 120 (MSI)

Ram 8 GB DDR2 371MHz

På forhånd tak
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2012 - 14:31 #1
Jeg vil ikke mene at det kan betale sig.

Strømforsynign 300W kræver at du køber ny på 600W

bundkort (Er usikker på om det er version 1,1 eller 2)

men hvis du køber nyt grafikkort så vil du jo nok helst kunne bruge den 100%, det er jo en større investering går jeg ud fra? (gamer grafikkort?)

dernæst så er der cpu som du jo os vil af med og derfor vil det mest optimale og muligt nok os være nyt bundkort, men nu ved jeg jo så ikke hvor stor en opgradering du snakker om?

Og derefter skal du nok os skifte til ddr3 ram, pt bruger du jo ddr2...

Men du kan jo genbruge harddisk og dvd drev, kabinet kan du måske, men det er op til dig og kan os komme an på den 9 pin der sidder fra bundkort og til forenden til start/sluk/reset knapper og ledsne samt evt usb porte/lyd/mic...
Avatar billede Mothdk Nybegynder
19. februar 2012 - 14:43 #2
lyder som en bekostelig affære ang gfx så ja helst gamer så der kan spilles lidt BF3 og evt nyere
og med cpu så havde jeg en i5 i tankerne.

jeg har fundet noget mere info om min com men igennem mine øjne ligner det hiroglyffer ;) der står også ang opgradering af cpu men om de understøttede opgraderinger er noget værd lig med i5 har jeg ingen viden om.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01695631&cc=ad&dlc=en&lc=en&jumpid=reg_r1002_usen#N33
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2012 - 15:02 #3
Dit bundkort er til amd cpuer og ikke intel :) Så det er en større opgradering, men hvor meget vil du max give for sådan et setup? snakker vi 8000 kr? (Du skal huske det er en gamer pc du vil have og ikke en kontor pc) ;)
Avatar billede Mothdk Nybegynder
19. februar 2012 - 15:14 #4
som du siger snakker vi 8000kr men i sådan tilfælde kan man jo ligeså godt købe sig en færdig bygget computer..

så tror bare jeg køber en ny størrer når det bliver aktuelt..
men jeg siger mange tak for hjælpen :D
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2012 - 15:20 #5
#4 Fordelen ved selv at samle er at du får det du betaler for, når du køber en færdig samlet, så er der oftest begrænsninger.

Men hvis du vil nøjes med og købe en færdig samlet så evt sharkgaming.dk

Eller pc-lager.dk de tilbyder os en saml selv mulighed, men hvor de samler pcen :)
Avatar billede Mothdk Nybegynder
19. februar 2012 - 15:27 #6
det vil jeg da kigge på :) mange tak
Avatar billede Mothdk Nybegynder
19. februar 2012 - 15:28 #7
skriv et svar så jeg kan få lukket og du kan få point
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2012 - 15:31 #8
Får du her :)