Avatar billede Chasja Nybegynder
15. februar 2012 - 13:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

JPEG fil i en låst formular?

Jeg har et registreringsskema, der er lavet i word vha. formularer. Jeg vil gerne have mulighed for at brugerne kan indsætte en elektronisk underskrift i form af en JPEG billede i det færdige skema. Dette kan man dog ikke, når først formularerne er låst. Er der nogen der har løsning på dette problem?

Mvh Chasja
15. februar 2012 - 13:58 #1
Word version?
Avatar billede supertekst Ekspert
15. februar 2012 - 14:17 #2
Via VBA er det være muligt (fra tidligere konstrueret system):

Sub indsætUnderskrift(Navn)
    Selection.InlineShapes.AddOLEObject ClassType:="Word.Document." & officeVersion, _
        FileName:= _
        systemSti & SignaturMappe & "\" & Navn & ".doc" _
        , LinkToFile:=False, DisplayAsIcon:=False

De enkelte "underskrifter" er beliggende i et antal Word dokumenter med data om underskriver samt indscannet signatur.
Avatar billede Chasja Nybegynder
15. februar 2012 - 15:01 #3
Til ErikJuul: Word versionen er 2003

Til Supertekst: Jeg er i tvivl om, hvordan jeg anvender dit løsningsforslag? Hvordan tilgår jeg VBA?
Avatar billede supertekst Ekspert
15. februar 2012 - 15:10 #4
Hvis du ikke er vant til VBA - så vil det nok blive lidt vanskeligt.
Avatar billede Chasja Nybegynder
15. februar 2012 - 15:13 #5
Okay, så må jeg se, om der er andre forslag.
Avatar billede supertekst Ekspert
16. februar 2012 - 10:01 #6
Har du overvejet at have et sektionsskift - fortløbende - sidst i dokumentet - så kan "billede med signatur" indsættes - såfremt sektionen er markeret som ubeskyttet?

Ellers er der som sagt en fuldautomatisk løsning, hvor "underskrift" kan indsættes på basis af brugernavnet..

Hvis du er interesseret i en b2b -løsning - så send en intern besked.
Avatar billede Chasja Nybegynder
24. februar 2012 - 11:49 #7
Hej Supertekst

Super løsning med sektionsskift:-) Det er enkelt og det virker! Du får hermed point (lad mig lige høre, hvis du ikke får pointene - det er første gang jeg giver point).
Avatar billede supertekst Ekspert
24. februar 2012 - 11:58 #8
Hej Chasja

Du skal afvise dit eget SVAR (SVAR skal kun anvendes kun af forslagsstiller og ikke af opgavestiller).

Jeg lægger et svar, som du så kan ACCEPTERE.
Avatar billede Chasja Nybegynder
02. maj 2012 - 10:40 #9
Tak for hjælpen. Nu skulle pointene være givet og spørgsmålet lukket på den rigtige måde. BEklager det sene svar. Mvh Chasja
Avatar billede supertekst Ekspert
02. maj 2012 - 10:48 #10
Selv tak - og ok....