Avatar billede jona6220 Nybegynder
10. februar 2012 - 23:18 Der er 5 kommentarer

HP pavilion Dv7 opstartes problemer?

Hej
Jeg har sådam en HP Pavilion DV7 som har problemer med at starte op. Når man trykker på tænd knappen kan man høre blæseren og harddisken starter,  men der kommer ikke noget på skærmen. Så hvis man lader den stå en times, tid kan man være heldig at den starter op som normalt. Men nogle gange kan den også stå i flere timer uden der sker noget.

Har læst lidt på nettet om at det kunne være Cpu eller grafik kortet der er noget galt med.
Men ved ikke lige hvor man finder ud af det, så håber der er nogle af jer der nogle forslag til hvad jeg skal gøre.

Mvh Jonathan
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2012 - 23:34 #1
Når du har problemer med at starte den op kan du prøve at fjerne alt strøm fra den og holde startknappen nede i 30 sek. Lad den stå et øjeblik og sæt så strøm på igen. De fleste gange vil den så starte.
Der er ingen tvivl om du har fejl i den.
Har du nogensinde fået den renset for skidt og snavs i blæseren?
Avatar billede jona6220 Nybegynder
10. februar 2012 - 23:42 #2
Har lige prøvet og fjerne alt strøm og holde knappen nede, det hjalp desværre ikke.
Jeg har haft skilt den af og renset den for skidt.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
01. marts 2012 - 07:49 #3
Det lyder rigtig meget som baggrundsbelysningen der er røget, eller en eventuel løs forbindelse på delen mellem skærmen og selve maskinen.

jeg har tidligere siddet som serviceansvarlig i en elektronikvirksomhed, hvor der faktisk var en del laptops med dette problem.

Men et godt råd... Kontakt HP og ikke forhandleren direkte. Det går altså væsentlig hurtigere, hvis man kontakter producenten direkte, end forhandleren.
Avatar billede jul1010 Nybegynder
15. juni 2012 - 20:41 #4
Hej jeg sidder med samme problem, men jeg har virkelig svært ved at komme ind i deres instant support, jeg kan virkelig ikke finde ud af
hvad det egentlig er de mener man skal skrive? Altså oplysningerne på computern... Jeg ved ikke hvilket præcis de skal bruge?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juni 2012 - 23:23 #5
afmelder overvågning af tråd pga manglende respons fra spørger.