Avatar billede resderra Nybegynder
10. februar 2012 - 18:54 Der er 3 kommentarer

Slukke pc rigtigt uden stryresystem

Hej jeg er nu igang med memtest for at se hvilke ram der er synderen,
men nu når den er færdig med at scane, hvordan? skal jeg så slukke den?
da jeg heller ikke kan komme ind på mit styresystem.
Jeg tænker på at man kan gå ind på bios og slukke den der istedet for at trykke på power off knappen
som nu. ;)eller noget lignende syntes at jeg har gjort før men det kan jeg ikke husk :(
Bundkort gigabyte ep45t-ds3r
Avatar billede claes57 Ekspert
10. februar 2012 - 19:01 #1
hold knappen inde i 2-5 sekunder, så lukker pc. Bare hold knappen inde til den slukker.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2012 - 22:46 #2
Hvis du tager cd ud (med memtest) af pc, stopper den så ikke?
Ellers #1 som claes er inde på.
Kan du ikke starte system i fejlsikret tilstand? (F8 under opstart)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
11. februar 2012 - 04:35 #3
Du kan sagtens slukke computeren "hårdt" med memtest.
Systemet skriver ikke noget til harddisken, da den køres fra et read-only medie, og ved næste opstart af systemet vil det starte fra punkt 0 af.

Windows er mere følsomt overfor en hård nedlukning, da der kan ligge informationer i ram, der skal skrives til harddisken for at Windows akn starte rigtigt op igen.
Windows hopper ikke helt tilbage til punkt 0 ved hver opstart.