Avatar billede Kjehr888 Nybegynder
09. februar 2012 - 10:15 Der er 6 kommentarer

Hjælp mig med min min DOSO opgave:)

Hej.. Jeg går i 10 klasse. Og er igang med at lave DOSO opgave... Jeg skal skrive om mit drømmejob. Og mit drømme job er at blive programmør.
Opgaven går ud på at jeg skal stille en, som har mit drømmejob, et spørgsmål.
"beskrivelse af en normal arbejdsdag"
Sådan lyder spørgsmålet.
Håber at der er en programmør herinde som vil skrive, kort om, hvordan en arbejds dag er! :)

Mvh Jesper
Avatar billede jps6kb Novice
09. februar 2012 - 11:03 #1
Jamen det vil jeg da gerne give et bud på:

Min dag i dag (indtil videre).

- Mødte kl. 07.20.
- Besvarede mails.
- Åbnede det projekt jeg var i gang med, og begyndte at kode.
- Snakkede i telefon med kunde.
- Fik overdraget tre nye projekter som jeg gennemgik med en anden udvikler.
- Mere kode.

Hertil skal man jo bare huske, at det at kode, er sjovt i sig selv, men det er jo svært at beskrive, hvad man har lavet...

Der er en masse spændende ting, som at skulle sætte sig ind i ny teknologi for at kunne løse en problemstilling. Der går ligesom lidt sport i det. Men for en der sidder ved siden af og ikke kan programmere, vil det nok virke som verdens mest kedelige og intetsigende job. :)
Avatar billede MADOlsen Forsker
09. februar 2012 - 12:00 #2
Min dag indtil videre minder rigtig meget om jps6kb's dag, bortset fra at jeg ikke har fået smidt nye projekter i nakken, men istedet er blevet "forstyrret" af andre udviklere, der sidder på projekter, som jeg også er delvist indblandet i.

Og så vil jeg da iøvrigt lige give ps6kb ret i de andre ting han skriver :-)
Avatar billede Kjehr888 Nybegynder
09. februar 2012 - 13:44 #3
Mange tak for jeres svar! :)
De 200 points jeg giver for svaret, ved jeg ikke hvordan man giver... Kan nogen forklarer hvordan det fungere? :)
Avatar billede jps6kb Novice
09. februar 2012 - 14:09 #4
Du kan give point, hvis nogen lægger et svar i stedet for en kommentar - jeg takker pænt nej til pointene - den er på huset. :)
Avatar billede MADOlsen Forsker
09. februar 2012 - 14:24 #5
Behold du bare pointene selv, jeg behøver heller ingen :-)
Avatar billede Kjehr888 Nybegynder
09. februar 2012 - 16:24 #6
Okay, takker :D