Avatar billede karsten10 Nybegynder
09. februar 2012 - 09:47 Der er 3 kommentarer

Adgang nægtet?

Hej jeg vil bare lige vide hvordan man fjerne sikkerhed ved en map?

Altså når jeg prøver at klikke og gå inde på den står der Adgang nægtet? I kan lige spørg mig hvad det er i ikke forstår eller vil vide mere info, så vil jeg komme nærmere inde på det.. Har brug for hjælp heeelp:)
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. februar 2012 - 10:01 #2
Hvilket styresystem??
tildel flere rettigheder!
http://gratisupload.dk/vis_billede/673138/
Avatar billede juleulven Nybegynder
11. februar 2012 - 13:29 #3
jeg antager du sidder på winxp, win7 og med NTFS filsystem...

man har på alle filer og mapper et faneblad der hedder "Security".
Her kan man bestemme hvem der må hvad på mappe/filniveau ....

Visning af indhold
læsning
læsning og kørsel
skrivning
redigering
fuld kontrol

Normalt har man "redigering" og de andre flueben den setting automatisk laver ...

Laver man f.eks en "afvis" vægtes den tungere end "tillad". Ergo har du både afvis og tillad er det afvis der er i effekt.

Disse rettigheder kan "arves" fra en mappe højrere i strukturen af direktoriet/drevet

Disse rettigheder kan der pilles temmelig meget i ... f.eks kan man fjerne alle rettigheder også er der ingen der kan åbne, læse, slette eller andet.

I DET tilfælde:
højreklik, egenskaber, sikkerhed, avanceret, faneblad ejer, rediger, marker dit brugernavn, sæt hak i "erstat ejer af underbeholder og objekter" og klik "anved".
Afvent ændring. luk nu alle vinduer

Nu har du så rettiged til, at sætte "tilladelserne".
Højreklik mappe, vælg egenskaber, sikkerhed, klik tilføj, find dit brugernavn, sæt hak i "fuld control, tillad".
klik anvend.

Nu har du overtaget ejerskabet på mappen OG givet dig selv fuld skrald på denne mappe og alle undermapper ...