Avatar billede SantaKlaus85 Nybegynder
08. februar 2012 - 18:42 Der er 9 kommentarer

Laptop vil ikke hoppe på wifi

Hej folks'

Jeg har en Acer Aspire 5315 jeg ikke kan få til at komme på mit wifi. Der har fint kunnet før jeg skiftede til Telenor. Men nu vil den kun finde netværket men ikke logge på.

Netkortet understøtter kun b/g men har været inde i routeren og kigge og der er den sat til alle 3, så det kan vel ikke være et problem...?

Jeg har 2 pc'er, 2 telefoner og et smart tv, hvor det virker som det skal

Så er der nogen der har et svar på, hvad der skal til. Har prøvet at have alt andet slukket, men den vil stadig ikke noget som helst.
Den kører med vista.

På forhånd tak.

//Martin
Avatar billede Blueeyez Mester
08. februar 2012 - 21:09 #1
Jeg er ikke sikker, men kunne det tænkes at være krypteringen? Altså dit netværk kunne jeg forestille mig bruger WPA/WPA2 og din bærbar understøtter måske kun WEP som er en ældre kryptering af forbindelsen, måske der fejlen er?:)

Jeg kunne ikke finde meget information om netværkskortet i bærbaren, så derfor jeg blot gætter på følgende :)
Avatar billede irminger Praktikant
08. februar 2012 - 21:17 #2
Jeg ville prøve at fjerne al kryptering et øjeblik for at se om du så kan hoppe på - virker det, så kan det være, som Blueeyez siger at dit OS/netkort ikke kan håndtere den anvendte krypteringsalgoritme. Prøv for sjov at sætte den til laveste fællesnævner WEP.
Avatar billede SantaKlaus85 Nybegynder
08. februar 2012 - 21:57 #3
Det er ikke utænkeligt, den er købt i 2005-6 så den er ikke helt ny mere...

Men jeg har muligheden for at slå kryptering fra eller skifte til WEP. Har valget mellem WPA-PSK, WPA, WPA2-PSK og WPA2
og vil jeg prøve det beder den om, "IP Adresse" og "Shared Secret" IP'en kan jeg godt godt finde, men hvad er det andet? og port står til 1820

Routeren er en Zyxel P-2601HN-F1
Avatar billede Blueeyez Mester
08. februar 2012 - 22:11 #4
#3 Kan vi lige få skærmbilled af følgende?

Du kan bruge tinypic.com som host til skærmbilledet.
Avatar billede larsini Seniormester
09. februar 2012 - 09:06 #5
nøjagtigt samme router  fik jeg for 2 måneder siden - min gamle dell bærbare fra 2005 ville ikke på trådløst, så jeg hentede en ny driver til netværkskortet og vupti så kunne jeg komme på trådløst
Avatar billede SantaKlaus85 Nybegynder
09. februar 2012 - 15:08 #6
Halløj igen

Screenshot af "security mode" på routeren:
http://tinypic.com/r/33kag40/5

larsini: Jeg har prøvet at opdatere det trådløse Atheros fra Acer's hjemmeside, desværre uden held.
Avatar billede Blueeyez Mester
09. februar 2012 - 17:03 #7
#6 Ser ud til du enten skal have et nyt netkort til bærbar eller nedgradere router, jeg vil anbefale dig at købe nyt netkort til bærbar, hvis du kan, du kan os købe som usb stick :)

Etc: Linksys AE2500

Ved godt den virkeligt er high-end, men det giver flere muligheder oveni det så er den ikke så dyr, har selv WUSB600N, men da den umiddelbart er gået ud af produktion ja så er den steget i pris mm og derfor henviser jeg dig til AE2500 istedet :)

Du kan os købe et pci kort (tror jeg det er) har selv gjort til min bærbar men du skal sikre dig at du kan skifte den ud samt vide om der er 2 eller 3 ledninger til krotet :)
Avatar billede SantaKlaus85 Nybegynder
09. februar 2012 - 17:26 #8
Jeg takker for svarene, jeg må lige se på hvad jeg gør.

Men tak hvertfald :)
Avatar billede Blueeyez Mester
09. februar 2012 - 18:02 #9
#8 Husk at luk tråden :) (Bed personer om at lægge svar)