Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2012 - 18:52 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

CBB og e-mail

Hvordan får man en e-mail med CBB? Der er ikke noget om e-mail i de papirere der tilsendes sammen med mpdem og sim-kort. Og heller ikke i de mails der er modtaget efter bestillingen.

Har fundet dette: http://www.cbb.dk/ (...)

vedkommende har ingen e-mail adresse i forvejen. Det betyder forhåbentlig ikke at den eneste måde at få mail på er ved at oprette en gratis postkasse på nettet?
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2012 - 18:53 #1
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2012 - 18:54 #2
Windows Live Mail er installeret på den pågældende computer. Og den skulle meget gerne i brug!
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2012 - 19:01 #3
Løsningen er på cbb hjemmeside som du selv linker til:
Åbn Windows mail
Vælg Funktioner -> E-mail-konti
Vælg E-mail -> Tilføj ny e-mail-konto
Udfyld med dit navn og din e-mail-adresse (f.eks. navn: Jens Hansen, e-mail-adresse; jens.hansen.mail@mail.dk eller cbbmobil@gmail.com)
Vælg om du ønsker at bruge POP3 eller IMAP, indtast din indgående post-server (f.eks. pop3.mail.dk eller imap.gmail.com)
Udfyld oplysningerne om udgående server: smtp.telenor.dk
Sæt Udgående server godkendelse til at være fra/Ikke valgt
Udfylde E-mail-brugernavn (fleste tilfælde er det din e-mail-adresse)
Udfyld Adgangskode (koden til din e-mail)
Sæt Husk koden til at være valgt
Din e-mail er nu sat op

Indgående server er hos hvor du har din mail fra.
Udgående er hod cbb (telenor ) åbenbart men det står i teksten.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2012 - 19:03 #4
Så fordi CCB benytter Telenors net kan man alligevel få en mail adresse (på den måde du beskriver)?
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2012 - 19:07 #5
ja
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2012 - 19:06 #6
Er ikke helt med på dette. Har selv telenor internet. For at sætte mine e-mail konti op skal jeg bl.a. udfylde brugenavn 'dsl......'.

Hvordan kan man så gøred et? Det dsl numemr er måske altid det samme?
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2012 - 19:08 #7
Ja, beklager hvis jeg er lidt langsom...
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2012 - 19:09 #8
Men hvor får man adgangskoden fra??
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2012 - 19:19 #9
Man har jo ikke noget Telenor-password når man har CBB...???
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2012 - 19:19 #10
hvis der ikke står noget i opsætningens vejledningen plejer det at være default.
altså 143 for indgående og 25 for udgående server.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2012 - 19:22 #11
passwordet har ikke noget gøre med cbb. det er der hvor du opretter din mail.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2012 - 19:23 #12
eksempel. hvis du opretter en mail på gmail så er det gmails password du skal bruge.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2012 - 19:32 #13
Jeg er altså lost. Password til min egen mail konto er ikke et jeg selv opretter men et jeg får tilsendt af Telenor (jeg kan så siden ændre det). Og her er som sagt ikke tale om et Telenor abonnement men et CBB abonnement, så da får man jo ikke tilsendt et password.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2012 - 19:34 #14
Jeg forstår ikke en skid af det her. :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. februar 2012 - 19:36 #15
Som der står i et de links du har:  "CBB Mobil tilbyder ikke en e-mail konto"

Så skal man have en email, skal man finde den et andet sted. Gmail, Hotmail, eller Facebook mail ... eller hvad man nu vil.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2012 - 19:39 #16
Tak. Og sikke en gang snot. Havde jeg vidst det, havde jeg fundet en anden udbyder til min mor.

Er der ikke en måde jeg kan tricke den på? Tænker på at jeg selv har Telenor internet. Kan jeg ikke oprette en e-mail adresse - og så sætte den op til brug i hendes Windows mail? Er det ikke muligt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. februar 2012 - 19:49 #17
Jow - hvis du kan oprette en email-adresse hos Telenor, med dit abonnement, så kan det bruges via CBB.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2012 - 19:59 #18
Alle tiders. Har også fået styr på det hovedet. Kan nu få øje på hvordan man gør det.

Tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2012 - 20:10 #19
Læg et svar...
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2012 - 18:34 #20
.