Avatar billede herberth Juniormester
06. februar 2012 - 20:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Stop spam!

Hejsa

Jeg har en hjemmeside som er vældig besværet af spam. Er der nogle herinde som har en ide om hvordan jeg kan stoppe det?

Problemet er at der oprettes mange spam profiler. Når jeg søger på internettet kan jeg se at det er spam e.mail som bruges hertil. Men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg stopper det.

Nogle ideer?

www.NetSpirit.dk - du kan se spamprofilerne til venstre i menuen.

Her er nogle af de adresser som benyttes:

hjvlsnqldp@olazfp.com

znbgmtasqn@ixxxsr.com

phmskxugtj@igbggc.com

aeoolzkmcz@swifmj.com

laftxacngx@wmezpj.com

exszshwywa@mszuaf.com

xpnekqraeh@zbucyl.com

jgbjmlxxau@dnhicw.com

bpahrurszd@poeqao.com

dxlfdioyui@ykjhqq.com

dnaboyjiiq@pxsekx.com

krdmdlgide@wkqxzy.com
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. februar 2012 - 23:00 #1
Er der nogen af de domæner, der er registrerede? Hvis du sender dem en mail, med et link, der skal klikkes på, inden profilerne virker, så er du vel fri for dem.
Avatar billede herberth Juniormester
06. februar 2012 - 23:18 #2
Tja...

I dag fik vi omkring 200 falske profiler - og lige nu kan jeg se at vi nok får det dobbelte i morgen.

Jeg tror jeg skal have noget med stop for bestemte IP adresser istedet.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
07. februar 2012 - 06:09 #3
Det er ikke IP-adresserne du skal stoppe, da disse kan skiftes af spammeren og ofte er der langt flere spammere end du kan nå at stoppe.

Det er som #1 siger din autnetificering af din informationer i din signup-proces der er problemet.

Aktivering af email er en metode.
CHAPTA-kontroller er en anden.

Metoderne kan også kombineres.
Avatar billede herberth Juniormester
07. februar 2012 - 10:35 #4
tak for svar.
men i min sigup proces beder jeg brugeren om at bekræfte sin optagelse via en email vi sender.

Så der sidder altså nogle (måske en maskine?) og godkender disse optagelser.

Og ja...jeg kan simpelthen ikke følge med.selvom jeg sletter de falske profiler så vælter de ind med cirka 300 i døgnet!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. februar 2012 - 11:06 #5
Så vidt jeg kan se, findes de domæner du har skrevet i spørgsmålet slet ikke, så der kan slet ikke sendes emails til dem.
Avatar billede herberth Juniormester
07. februar 2012 - 11:33 #6
Tak for dit engagement. Jeg ved ikke hvor hullet er.

siden er hostet ved dreamhost og når jeg går ind på deres kontrolpanel har jeg mulighed for at tillade / fjerne "Allowable hosts" - lige nu står der:

%.dreamhost.com
%.188.182.32.212
%.87.52.154.150
%.92.246.17.94
%93.167.106.79

Og Your current computer is: 93.167.107.249

Måske skulle jeg gå ind og fjerne nogle af disse ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. februar 2012 - 12:10 #7
Har det ikke kun noget at gøre med, hvem der kan tilgå via ftp, ssh, mysql og lignende, og ikke hvem der kan se HTML-sider ... ?

Jeg ved heller ikke hvor dit hul er.
Avatar billede herberth Juniormester
07. februar 2012 - 12:21 #8
Så du synes ikke jeg skal ændre på disse? Jeg har også mulighed for at omdøbe adgangskoden til databasen. Lige nu har jeg frakoblet muligheden for overhovedet at kunne oprette nye brugere. Men det er jo ikke en holdbar løsning!

Jeg prøver at kontakte Dreamhost i USA om de kan hjælpe mig.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. februar 2012 - 12:29 #9
Hvis de kommer ind den vej, så er det vel noget du skal prøve. Men det ved du reelt ikke, så vidt jeg læser det.

Kunne det ikke bare tænkes at de kommer ind via hjemmesiden, fordi den ikke er programmeret "rigtigt"?
Avatar billede herberth Juniormester
07. februar 2012 - 12:38 #10
Jo det kan sagtens være. NetSpirit har efterhånden 12 år på bagen og er hullet som en si. Reelt set burde siden flyttes over på et helt nyt CMS system men det er jo et enormt arbejde, som jeg ganske enkelt ikke orker lige nu.

Lige nu har jeg frakoblet mulighed for at oprette nye brugere.

Det har jeg gjort via FTP:

/new/user/signup/ og i den er der en fil som hedder index.php - den har jeg renamet til noget andet og så ser vi om det er den vej de kommer ind.!
Avatar billede herberth Juniormester
07. februar 2012 - 12:39 #11
Lige nu er der i hvert fald gået en halv times tid hvor der ikke er kommet nogle nye profiler!Og det er jo meget godt i forhold til at der tidligere kom cirka 1 fake profil i minuttet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. februar 2012 - 12:41 #12
Det er godt du leger detektiv. Så skal du prøve at slå index.php til igen i et kort stykke tid, og se hvad der sker. Det bør være muligt at blive ret sikker på, at det er den vej de kommer.
Avatar billede herberth Juniormester
07. februar 2012 - 12:57 #13
Tak. Jeg ved dog så ikke rigtig hvad jeg derefter skal gøre. Men det lokalisere naturligvis hvor problemets kerne er henne. Jeg lader der gå en times tid mere og så prøver jeg at slå det til igen.
Avatar billede herberth Juniormester
22. juni 2012 - 03:07 #14
spørgsmål lukkes