Avatar billede fred77881 Nybegynder
05. februar 2012 - 12:42 Der er 5 kommentarer

hjælp! wav filer bliver åbnet i cmd!

når jeg prøver at åbne wav filer i windows media player åbner den det i cmd!!!! ahh hjælp
Avatar billede kentora Nybegynder
05. februar 2012 - 12:56 #1
Højreklik på filen og vælg "åben som". Gå så ind i "Vælg Standardprogram" og vælg windows media player. Husk at afkrydse "Brug altid det valgte program til at åbne denne type fil". Nu skulle de gerne åbne i windows media player som standard.
Avatar billede pstidsen Novice
05. februar 2012 - 16:18 #2
Kan også ordnes i: Kontrolpanel\Programmer\Standardprogrammer
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2012 - 17:50 #3
#2 Ja men fordelen ved #1 er at det virker i alle Windows versioner.
I XP skal du ind i kontrolpanel-mappeindstillinger-filtyper.
Synes også selv at måden der beskrives i #1 er lettere at forstå for en ikke øvet bruger af pc.
Avatar billede pstidsen Novice
05. februar 2012 - 22:11 #4
#3: Enig, men når nu producenten selv presser på for at få folk væk fra XP så må det snart være på tide at stoppe med at frygte at spørgerne har det....
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2012 - 07:10 #5
Frygte????
Ja det er rigtigt at de presser på. Men så længe at der kommer opdateringer til det (2014), så er vi nødt til at forklare alle måder.
Win 7 skulle jo være et mere sikkert system, men jeg føler mere det er brugeren bag ved skaærmen der udgør den største fejlmargin.
Har du nogle gode sikkerhedsprogrammer og ellers opdaterer din maskine så er Xp et godt alternativ til Win 7. Selvom den har mange år på bagen.