Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2012 - 03:51 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette mapper med filer

Jeg har to mapper med filer liggende på en ekstern enhed, som jeg ikke kan få lov at slette.
Når jeg førsøger , får jeg beskeden: '[i]Det er ikke muligt at slette 76HCND. Filen eller mappen er beskadiget og kan ikke læses'[i/].

Jeg har endvidere forsøgt at slette dem med programmet Eraser. Det kan heller ikke lade sig gøre. Her sker ydermere det, at hver gang jeg førsøger at slette en af mapperne, omdøber den både sig selv OG den anden mappe!! (til et sekscifret nummer, forskellig hver gang).

Jeg har uden held forsøgt at slette i fejlsikret. Men det giver vist heller ikke mening når de ligger på en ekstern.

Det hjælper heller ikke at omdøbe mapperne.

Windows XP Professional.
Avatar billede thov Forsker
05. februar 2012 - 04:02 #1
Måske det er bedre med et andet styresystem end Windows - Linux f.eks.
Puppy Linux finder du her (pup-431.ISO) http://distro.ibiblio.org/pub/linux/distributions/puppylinux/puppy-4.3.1/
Brænd den på, og kør den fra, CD.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2012 - 04:43 #2
Tak for rådet. Men jeg vil ikke have et andet styresystem. Jeg vil bare have slettet de to mapper.
Avatar billede ole3 Nybegynder
05. februar 2012 - 08:08 #3
Hej. kender en del til dit problem.

1 - enten kan du fjerne de to filer først
  og derefter biblioteket
2 - eller hvis du har et resident evt virus kørende
  så opstart i en ren dos-promt og fjern så de to filer først
  og derefter biblioteket.
3 - Oprette en fil med navnet slet-to-filer.bat
  der hvor de to filer er, hvori du skriver

attrib -r /s *.*
attrib -a /s *.*
attrib -h /s *.*
attrib -s /s *.*
del fil-1.navn
del fil-2.navn
delete fil-1.navn
delete fil-2.navn
dir
pause

4 - Dette kører et cmd-program der
    fjernes alle 4 attrib
    del sletter normalt
    ellers slettes de med delete
    dir viser om de er slettet
    pause indtil du standser med enter
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2012 - 09:43 #4
#2 Du får ikke installeret noget andet system på din pc.
Linux kan køres direkte fra cd og ændrer ikke på din disk.

Du kunne prøve at starte op i fejlsikret tilstand (F8 under opstart) og slette herfra.
Så er der nemlig ingen programmer der starter  op som evt kan låse disse
Avatar billede buttwipe Juniormester
05. februar 2012 - 10:20 #5
Har du prøvet med CHKDSK eller Fejlsøgning eller hvad det nu hedder i XP?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2012 - 10:41 #6
glem #4
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2012 - 10:42 #7
Tror det er noget snavs der opretter dem.
Prøv dette:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/download/c4ad40bd8c9c8bb8547419e98b8861e4/

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede buttwipe Juniormester
05. februar 2012 - 10:45 #8
Prøv nu CHKDSK først!
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2012 - 10:45 #9
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2012 - 10:47 #10
Har misforstået spørgsmål, så se bort fra mine indlæg.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2012 - 14:34 #11
CHKDSK hjælper ikke. Kan stadig ikke slette.

ole3:

3 - Oprette en fil med navnet slet-to-filer.bat
  der hvor de to filer er, hvori du skriver

1.
attrib -r /s *.*
attrib -a /s *.*
attrib -h /s *.*
attrib -s /s *.*
del fil-1.navn
del fil-2.navn
delete fil-1.navn
delete fil-2.navn
dir
paus
2.

Er det alt mellem 1 og 2 der skal ind i en fil, som så døbes slet-to-filer.bat og derefter køres?

Hvis ja virker det ikke.

Heller ikke hvis det er meningen jeg skal skifte 'navn' ud med navnene på mapperne.

'opstart i en ren dos-promt'
Hvad bettyder det?

PS. Skrev tidligere at der var filer i maperne. Det passer ikke. De er tilsyneladende tomme.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2012 - 14:35 #12
Det her virker håbløst... :(
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2012 - 14:44 #13
Har scannet disken de to mapper ligger på med både Malwarebytes, SUPERAntiSpyware (købeversion) og ESET (AV). Fandt ikke noget.
Avatar billede buttwipe Juniormester
05. februar 2012 - 14:50 #14
Brugte du switchen /f.
Altså CHKDSK x: /f hvor x er drevbogstavet

Det tilsvarende er at højreklikke på drevet i Stifinder. Vælge egenskaber -> Funktioner -> Status for fejlsøgning og sætte flueben i "Ret fejl i filsystemet automatisk".

Ovenstående er taget fra Vista, men det ligner nok lidt.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2012 - 15:01 #15
Nej, gjorde det forkert.

Nu har jeg gjort det rigtigt. Og den kørere og kører. Den samme linje hele tiden, bortset fra nummeret til sidst

'Forkerte referencer i den tabte kæde ved klynge "skiftende numre" blev rettet'.

Giver det mening?
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2012 - 15:03 #16
Nu spørger den: Skal de tabte kæder konverteres til filer <J/N>

Hvad skal jeg svare?
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2012 - 15:19 #17
Nåh ja, logikken er selvfølgelig at sige ja. Så det har jeg gjort. Og dermed kom de filer tilbage som var "forsvundet".
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2012 - 15:24 #18
Og jeg kan slette mapperne.
Avatar billede buttwipe Juniormester
05. februar 2012 - 15:35 #19
Sorry, jeg var lige nødt til at støvsuge.
Jeg havde ellers forsøgt at se travl ud foran pc'en, men fruen fangede mig lige i et ledigt øjeblik.

Super at det lykkedes.
Avatar billede buttwipe Juniormester
05. februar 2012 - 15:42 #20
Det som er oversat til "tabte kæder" hedder på engelsk "lost clusters".
Hvis du interesseret, kan du læse lidt om det her:
http://kb.iu.edu/data/aibn.html
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2012 - 15:49 #21
Det gør ikke noget.

Jeg har læst teksten siden du linker til. Jeg forstår ikke 100 procent, men _nok til at det giver mening_. Så jeg er da blevet lidt klogere. :)

Tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2012 - 15:55 #22
Læg svar for point.
Avatar billede buttwipe Juniormester
05. februar 2012 - 15:59 #23
Jeg har flere points end du har, så læg et svar og snup dem selv.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2012 - 16:17 #24
Okay.
Tak skal du have. Og endnu en gang tak for hjælpen. Er en af de ting jeg aldrig havde fundet ud af selv.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2012 - 16:17 #25
.