Avatar billede fmm2000 Nybegynder
04. februar 2012 - 21:22 Der er 4 kommentarer

Range extender

Jeg bor langt ude på landet med en km til nærmeste nabo.

Jeg vil gerne have stærkt wifisignal i hele huset og ude i haven som er ret stor. Wifi skal helst kunne nå 150 meter fra huset.

Jeg har købt homeplugs så jeg nu har kablet internet over hele huset igennem stikkonntakterne

Det jeg så havde tænkt mig var at købe to wifi range extendere og sætte dem op i hver ende af husets overetage. Så har jeg med routeren nedenunder 3 accesspoints.
De to range extendere skulle så have et lankabel i rumpen fra mine homeplugs.

Mit håb er så at jeg kunne bevæge mig rundt i hele huset og hele haven - feks på havetraktor - og hører musik fra internetradio uden lag. Jeg forestiller mig at med rangerxtendere har jeg kun et netværk som min iphone skal holde fast i.

Men har nu læst lidt omkring på nettet og det ser ud til at rangeextenderne fungere som selvstændige accespoints. Vil det så sige at man hele tiden skal skifte imellem de tre accessponit.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
04. februar 2012 - 22:38 #1
En ordentlig antenne og en forstærker er nok bedre.
Selvom du rent faktisk vil overskride den lovligt tilladte sendestyrke, så lyder det ikke til at du har nogen i nærheden der bliver genereret. :)

Snak lidt med den hos www.danbit.dk

De forhandler antennerne og forstærkerne.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
04. februar 2012 - 22:43 #2
Det vil jeg også anbefale, mine oplevelser med range boosters er ikke ret gode.
Avatar billede fmm2000 Nybegynder
05. februar 2012 - 22:27 #3
Konen er ikke så meget for udendørsantenner.

Findes der ikke et produkt jeg kan sætte to af på vores overetage, koblet op med ethernetkabler fra homeplugs og som så kobler sig på wifi-routeren nedenunder således at de tre routere laver et fælles accesspoint.

Hvad med denne her kan den bruges.
http://www.dlink.com/dap-1360

Det skal siges at jeg allerede har tre trådløse routere i huset. En sagem homebox fra tdc, hvor jeg lige nu har slukket for det trådløse net.
En netgear 3700 som lige nu bruges til at sende wifi samt en billig noname- model som ikke er i brug.
Avatar billede fojensen Nybegynder
12. januar 2014 - 19:02 #4
Fandt dette gamle (stadig åbne spørgsmål), nu hvor jeg selv overvejer en Range Extender.

Men havde du held med Range Extending?
Jeg er interesseret, fordi jeg selv skal afgøre om løsningen skal være Range Extender eller andet.

mvh Folmer