Avatar billede Wheemz Nybegynder
04. februar 2012 - 19:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tastatur fejl?...

Hejsa.

Nogle gange når jeg skriver så slår mine Æ, Ø, og Å knapper fra, og jeg kan ikke skrive dem før, at jeg genstarter programmet (det kan være alt fra browseren til Skype)

Hvad er problemet? Er det en form for virus jeg har fået anskaffet mig? Så vidt jeg ved er jeg i hvert fald ikke blevet hacket... Endnu.

Min numlock, caps og scroll lyser også nogle gange op. Bagefter skal jeg trykke 2 gange på hver tast, hvis jeg vil aktivere dem igen... Meget underligt.

Nogle der har prøvet noget lignende? Eller har en idé om hvad det kan være?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. februar 2012 - 19:45 #1
1) du skal slå alt andet en dansk tastatur fra
kontrolpanel / internationale/sproglige indstillinger
fanebladet tastaturlayout og sprog - klik på 'skift tastaturer'
Under 'installerede tjenester' skal der kun være DA (med under mapper), men ikke noget med US eller andet.

2)
kontrolpanel / Funktioner til øget tilgængelighed
ned til 'gør tastaturet lettere at bruge'
der fjern hak i 'aktiver træge taster' (du kan fjerne hak i dem alle for den sags skyld).
Avatar billede Wheemz Nybegynder
04. februar 2012 - 20:13 #2
Mange tak. Da jeg kiggede under internationale så var der også US keyboard. Mange tak for det hurtige svar!