Avatar billede klaus8940 Nybegynder
03. februar 2012 - 20:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at pinge stabiliteten i netværksforbindelse

Hej folkens.

Jeg er ret uerfaren i det her, så jeg vil sætte pris på et udførligt svar.

Min internetforbindelse er meget ustabil og jeg har derfor brug for at pinge en stabil netadresse eks. hvert 10. sekund i 3-4 timer, og få en log på det.

Hvis det kan lade sig gøre må loggen gerne indeholde adressen der er pinget til (kan man pinge eks. www.waoo.dk), tidspunkt (og dato, måske) for ping, og selvfølgelig resultat.

Det må MEGET gerne kunne køre i baggrunden.

Kan du hjælpe mig?
Avatar billede Blueeyez Mester
03. februar 2012 - 20:18 #1
Nu ved jeg ikke lige hvad du mener med det du skriver, så jeg gætter blot lige.

Når du er på internettet evt spillet online, så ryger du af dit trådløse netværk?

Hvis det er følgende, så er det din router og så kan jeg kun pt forestille mig at det er en du har fået af din internet udbyder og dem kan jeg ikke andet end fortælle negativt om.

Jeg vil os påpege at du kan kontakte din internet udbyder og bede dem overvåge din internet forbindelse/router og så kan de gøre det fx i 3 dage og så kan man tage den derfra følgende er gratis :)
Avatar billede klaus8940 Nybegynder
03. februar 2012 - 21:03 #2
Jeg spiller ikke men bruger nettet meget om aftenen.
Jeg oplever udfald på 15-30 sekunders varighed.

Det er ikke mit trådløse, for jeg er koblet direkte på, og min kone over det trådløse, og vi oplever det begge.

Jeg stoler ikke helt på hvad de finder frem til, og det er netop derfor jeg beder om hjælp til en pinglog.
Avatar billede Blueeyez Mester
03. februar 2012 - 21:18 #3
Hvordan er din netværksopsætning?

Er modem og router i samme enhed eller i 2? Samt model navn?
Avatar billede irminger Praktikant
03. februar 2012 - 21:39 #4
du kan sætte et ping igang i baggrunden og pinge til en log

fx ping www.google.dk -t > c:\temp\pinglog.txt
men så mangler du dit timestamp - men nedenstående program pinger en adresse og skriver det til log + timestamp

http://download.cnet.com/Ping-Test-Easy/3000-2085_4-10593395.html

*bare lad være at acceptere værktøjslinjen - så springer installeren det led over.
Avatar billede klaus8940 Nybegynder
03. februar 2012 - 22:22 #5
Sorry folks...
Alt hvad jeg skulle bruge var det irminger gav mig.

irminger: Svarer du, så du kan belønnes?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
04. februar 2012 - 00:18 #6
Ganske godt program, men husk at du skal pinge de rigtige punkter for at det kan give dig et ordentligt billede af stabiliteten, hvilket typisk vil sige din egen router, første punkt efter denne og evt. også andet punkt.

Alle andre punkter siger ikke noget specifikt om din internetforbindelse og vil derfor være sværere at bruge som argument i mod din internetudbyder.

Du kan finde punkterne jeg omtaler ved at lave en traceroute (Tracert) med det føromtalte program.
Avatar billede irminger Praktikant
04. februar 2012 - 22:24 #7
jeps :) takker!