Avatar billede mthorningp Nybegynder
01. februar 2012 - 21:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sløv opstart af XP

Jeg har en pc med Windows XP pro SP3, som med tiden er blevet noget sløj i opstarten. Kan jeg lokke nogen til at kigge min Hijackthis-log igennem?

------------------------------------

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\agrsmsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaantmon.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\McAfee\McSvcHost\McSvHost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\mfevtps.exe
C:\Programmer\Nero\Update\NASvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDSVC.EXE
C:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\McAfee\SystemCore\mcshield.exe
C:\Programmer\Fælles filer\McAfee\SystemCore\mfefire.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDSvcM.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\WINDOWS\system32\AccelerometerSt.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.EXE
C:\WINDOWS\SMINST\Scheduler.exe
C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrotray.exe
C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office14\MSOSYNC.EXE
C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office14\GROOVEMN.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Shared\hpqToaster.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\ccc.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\McAfee.com\Agent\mcagent.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_clipbook.exe
C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchProtocolHost.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp32501-33000/sp32587.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
O2 - BHO: HP Print Enhancer - {0347C33E-8762-4905-BF09-768834316C61} - C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_printenhancer.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\System32\DLA\DLASHX_W.DLL
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\GROOVEEX.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: scriptproxy - {7DB2D5A0-7241-4E79-B68D-6309F01C5231} - C:\Programmer\Fælles filer\McAfee\SystemCore\ScriptSn.20120113145221.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live ID - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: SkypeIEPluginBHO - {AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O2 - BHO: SmartSelect - {F4971EE7-DAA0-4053-9964-665D8EE6A077} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: HP Smart BHO Class - {FFFFFFFF-CF4E-4F2B-BDC2-0E72E116A856} - C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AccelerometerSysTrayApplet] "C:\WINDOWS\system32\AccelerometerSt.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] "C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DLA] "C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] "C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WatchDog] C:\Programmer\InterVideo\DVD Check\DVDCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPStart] "C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPStart.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] "C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] "C:\PROGRA~1\FLLESF~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QlbCtrl.exe] "C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe" /Start
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] "C:\WINDOWS\Sminst\Recguard.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] "C:\WINDOWS\Creator\Remind_XP.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Scheduler] "C:\WINDOWS\SMINST\Scheduler.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] "C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Acrobat Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrobat_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BCSSync] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices
O4 - HKLM\..\Run: [mcui_exe] "C:\Programmer\McAfee.com\Agent\mcagent.exe" /runkey
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] "C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleSyncNotifier.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] "C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [OfficeSyncProcess] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office14\MSOSYNC.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] "C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office14\GROOVEMN.EXE"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: DVD Check.lnk = C:\Programmer\InterVideo\DVD Check\DVDCheck.exe
O4 - Global Startup: Windows Search.lnk = C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\WINDOWS\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: Append Link Target to Existing PDF - res://C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Append to Existing PDF - res://C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert Link Target to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: S&end til OneNote - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\ONBttnIE.dll/105
O8 - Extra context menu item: Send from PC to TV Bookmark - file://C:\Programmer\Sony PC to TV\SendFromPC2TV_Bookmark.htm
O8 - Extra context menu item: Send from PC to TV Play/Pause - file://C:\Programmer\Sony PC to TV\SendFromPC2TV_PlayPause.htm
O8 - Extra context menu item: Send from PC to TV Stop - file://C:\Programmer\Sony PC to TV\SendFromPC2TV_Stop.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2iexp.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2iexp.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra button: Skype Click to Call - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Skype Click to Call - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Vis eller skjul HP Smart Web Printing - {DDE87865-83C5-48c4-8357-2F5B1AA84522} - C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: Garmin Communicator Plug-In - https://static.garmincdn.com/gcp/ie/3.0.1.0/GarminAxControl.CAB
O16 - DPF: {3D3B42C2-11BF-4732-A304-A01384B70D68} (UploadListView Class) - https://picasaweb.google.com/s/v/71.37/uploader2.cab
O16 - DPF: {6218F7B5-0D3A-48BA-AE4C-49DCFA63D400} (CSEQueryObject Object) - http://www.myheritage.dk/Genoogle/Components/ActiveX/SearchEngineQuery.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1251793173640
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1251793380765
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {DE625294-70E6-45ED-B895-CFFA13AEB044} (AxisMediaControlEmb Class) - http://webcam-1.faxa.rvk.is/activex/AMC.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: skype-ie-addon-data - {91774881-D725-4E58-B298-07617B9B86A8} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O18 - Filter: application/x-mfe-ipt - {3EF5086B-5478-4598-A054-786C45D75692} - c:\progra~1\mcafee\msc\mcsniepl.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O20 - AppInit_DLLs: acaptuser32.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Browseui preloader - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O23 - Service: Agere Modem Call Progress Audio (AgereModemAudio) - Agere Systems - C:\WINDOWS\system32\agrsmsvc.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Programmer\Fælles filer\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programmer\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMon) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaantmon.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (McMPFSvc) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Mcafee\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: McAfee Services (mcmscsvc) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\McAfee\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: McAfee VirusScan Announcer (McNaiAnn) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\McAfee\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: McAfee Network Agent (McNASvc) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\McAfee\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: McAfee Scanner (McODS) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\McAfee\VirusScan\mcods.exe
O23 - Service: McAfee Proxy Service (McProxy) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\McAfee\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: McAfee McShield (McShield) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\McAfee\SystemCore\\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee Firewall Core Service (mfefire) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\McAfee\SystemCore\\mfefire.exe
O23 - Service: McAfee Validation Trust Protection Service (mfevtp) - McAfee, Inc. - C:\WINDOWS\system32\mfevtps.exe
O23 - Service: @C:\Programmer\Nero\Update\NASvc.exe,-200 (NAUpdate) - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Update\NASvc.exe
O23 - Service: Passcape Loader Service (PasscapeLoader) - Unknown owner - C:\Programmer\Passcape\NPRW\loader.exe
O23 - Service: PC Angel (PCA) - Unknown owner - C:\WINDOWS\TEMP\UPDATE\SMINST\PCAngel.exe (file missing)
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

--
End of file - 18770 bytes
Avatar billede Blueeyez Mester
01. februar 2012 - 21:43 #1
Altså vi kunne nemt skrive hvilke du skal fjerne, men har du forsøgt med en disk oprydning og derefter en disk defragmentering blot for at se om det giver en bedre opstart? (Når/hvis du kører følgende må bør du ikke lave andet på samme tid)
01. februar 2012 - 22:25 #2
Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

---

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal/kan fixes:

O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live ID - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll

O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] "C:\WINDOWS\Creator\Remind_XP.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Scheduler] "C:\WINDOWS\SMINST\Scheduler.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Acrobat Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrobat_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BCSSync] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices

O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] "C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [OfficeSyncProcess] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office14\MSOSYNC.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] "C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office14\GROOVEMN.EXE"

O4 - Global Startup: Windows Search.lnk = C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe

O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll

O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: Vis eller skjul HP Smart Web Printing - {DDE87865-83C5-48c4-8357-2F5B1AA84522} - C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O23 - Service: PC Angel (PCA) - Unknown owner - C:\WINDOWS\TEMP\UPDATE\SMINST\PCAngel.exe (file missing)

Genstart normalt...

-----------------------------------------------------------------

Du skal opdatere din AcrobatReader ->
http://get.adobe.com/dk/reader/  (FRAKlik det der Google halløj!!!)

---
Avatar billede mthorningp Nybegynder
02. februar 2012 - 08:01 #3
Jeg har kørt en defrag to gange og manuelt fjernet nogle meget fragmenterede filer og desuden installeret 1gb ram mere - og jo det hjalp noget på brugshastigheden, men jeg synes stadig at opstarten er alt for sløv... jeg prøver en oprydning mere :)
Avatar billede mthorningp Nybegynder
02. februar 2012 - 08:40 #4
Tak for hjælpen, jeg er nu nede på kun 6 minutter om opstart :)

Så tror jeg resten af projektet må være at få lavet noget plads på disken..?
Avatar billede mthorningp Nybegynder
02. februar 2012 - 08:50 #5
Hov, det var en fejl. Karise, smid et svar så du kan få point.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2012 - 16:26 #6
Og du har ikke overvejet kun at gå ned i dvale?
Her tjener du også en del tid.
Det der sker er at du afsætter en del på harddisken til at gemme dine kørende operationer.
Du kan tjene ekstra ved at lukke nogle startpunkter ned.
(Det som karise også viser du skal fixe).
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2012 - 16:27 #7
Du aktiverer dvale ved at højreklikke på skirvebord og vælge egenskaber-pauseskærm-strømstyring-dvale
02. februar 2012 - 17:08 #8
* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT -> http://spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/opret_et_systemgendannelsespunkt.htm
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering
Avatar billede mthorningp Nybegynder
02. februar 2012 - 20:34 #9
@ 220661: Jeg bruger normalt dvalefunktionen, men selv her var "opvågningen" blevet ret sløv. Nu er den lige i øjet igen:)

@ Karise: Jeg har fjernet de gamle systemgendannelsespunkter, kørt oprydningen med CCleaner og allerede her er der en mærkbar forskel både generelt og opstartsmæssigt. Jeg defragmenterer igen - så kan jeg vidst ikke gøre mere, hvis ikke jeg vil starte på en frisk eller skifte til Windows 7...

Tak for hjælpen