Avatar billede tzwon Nybegynder
01. februar 2012 - 13:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Input ønskes til Taletidher.dk

Hej Allesammen,

Kunne godt tænke mig at vide hvad i synes om: http://www.taletidher.dk

Har samlet priser fra mobilabonnementer fra omkring 24 selskaber.
På siden kan man få beregnet den billigste pris for hvert abonnement. I beregningerne er der også taget højde for evt. tillægspakker der kan kombineres.

Med venlig hilsen,
Asker
01. februar 2012 - 16:11 #1
Ja, der ligger åbenbart et mægtigt stykke arbejde bagved.  Din motivation synes at være en blanding af ønsket om at skabe overskuelighed og, naturligvis, at få lidt hjem igen ved provision på solgte abonnementer.

Siden er oversigtelig og fungerer rent teknisk med links, beregninger, henvisninger, o.s.v.  Siden henvender sig til en klar målgruppe, mobiltelefon brugere, og med et klart budgskab:  ved at sammenligne priser for dit behov er der penge at spare.  Jeg ville nok præsentere det lidt tydeligere i banneret.  Man skal næsten have lup til at se hvad det drejer sig om.  Et forslag:  Gør banneret lige så bredt som det hvide felt og gør det noget højere og brug pladsen til at gøre bogstaverne større og mere læsbare.  Menuen med 'Om beregningerne' o.s.v. kan så komme nedenunder.

Det eneste jeg synes mindre godt om er det blå felt der forstyrrer mig ved pludselig at skifter størrelse.  Jeg er også så konservativ, at jeg hellere ville kunne indtaske taletid, sms, o.s.v. i stedet for at bruge en skyder.

Jeg ville foreslå at arbejde lidt med sproget.  Det sætter prikken over i'et.  For eksempel siger du på siden 'om-taletider':  "Dengang idéen udsprang. Kunne jeg ikke finde nogen hjemmesider, der havde tillægspakkerne inkluderet i deres beregninger baseret på ens forbrug. Hvilket selvfølgelig giver en misvisende sammenligning."  Det skulle vel være "Dengang idéen udsprang kunne jeg ikke finde nogen hjemmeside, der havde tillægspakkerne inkluderet i deres beregninger baseret på ens forbrug.  Det giver selvfølgelig misvisende sammenligninge."  Eller:  "Jeg fik idéen til 'Taletidher,' da jeg forgæves søgte efter hjemmesider med sammenlignende beregninger, der inkluderede værdien af tillægspakker."  Du hælder lidt til det friskfyragtige, når du siger:  "Find ud af det på et split sekund!"  Det tager da længere.  Hvad med:  "Har du det gunstigste mobilabonnement for dit behov?  Måske, eller måske ikke.  Find ud af det på et øjeblik."  Teksten til 'Hvad er dit behov' er måske også lidt poppet, og du tager ikke højde for, at et behov kan forandres.  Det første afsnit ville jeg nok udtrykke noget i denne retning:

"Det gunstigste mobilabonnement afhænger af det behov du forudser for taletid, sms'er, opkaldesforsøg, og dataforbrug.  Dit nuværende forbrug skulle du kunne få oplyst fra dit nuværende telefonselskab, måske via selvbetjening.  Der findes også applikationer hvorved du selv kan holde øje med dit forbrug.  Dem kan du finde ved at google Apps to Monitor Usage Stats."

Jeg håber, at disse betragtninger vil være dig til nytte, og at du ikke synes jeg er alt for negativ.
Avatar billede mikaelch Novice
03. februar 2012 - 14:23 #2
jeg ville ligge mere tekst på siden om de ting der på siden, det hjælper en op ad i søgemaskinerne

husk udnyt de 70 tegn på siden som google viser op til
Avatar billede zjat Nybegynder
19. april 2012 - 20:10 #3
kort kommentar: Skrifttypen er alt for småt og designet til den naive side - projektet er jeg vild med :)