Avatar billede johnnybp Juniormester
30. januar 2012 - 17:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 glemmer mit trådløse netværk når jeg logger af komputeren

Jeg har trådløst netværk, hvor hele familens komputere kommer på internettet. Det virker fint.
Nu har jeg anskaffet en ny pc og installeret Win7, og den har ingen problemer med at se det trådløse netværk, og når jeg har angivet adgangskoden kommer jeg fint på nettet.
Men i modsætning til alle de andre komputere jeg har, glemmer den mit trådløse netværk, når jeg logger af eller slukker, og så skal jeg næste gang jeg vil på nettet igen vælge mit netværk på en liste og indtaste adgangskoden. Hvordan får jeg den til at huske opsætningen ???
Jeg har tre andre komputere med Win7 og nogle med XP, og de kan fint huske opsætningen fra gang til gang uden. at jeg har gjort noget specielt for det.
MVH
Johnny
Avatar billede pstidsen Novice
30. januar 2012 - 18:55 #1
Når du HAR oprettet forbindelse:

Tryk på Netværksikonet nede i meddelelsesområdet.
Højreklik på jeres netværk.
Tryk Egenskaber.
Vælg faner Forbindelse.
Sæt flueben i "Opret automatisk forbindelse...."
Avatar billede pstidsen Novice
30. januar 2012 - 18:55 #2
Hvis der er flueben i den øverste så sæt også flueben i nummer to og tre ;)
Avatar billede johnnybp Juniormester
30. januar 2012 - 19:39 #3
Det har jeg prøvet - Det var det første jeg forsøgte, men det virker ikke.
Avatar billede pstidsen Novice
30. januar 2012 - 19:47 #4
Ikke flere forslag herfra..
Avatar billede johnnybp Juniormester
30. januar 2012 - 20:48 #5
Når jeg sætter flueben alle tre steder, blever det ikke husket.
Næste gang jeg logger på er der igen kun et flueben, som blev sat i menuen der viser alle netværk efter at jeg har valgt mit eget.
Jeg har kopieret settings fra fra en anden komputer og overført disse til den nye via USB stick (hvordan er beskrevet i Windows),
og jeg kom på nettet - indtil næste gang jeg slukkede.
Måske jeg skulle prøve med et alternativt trådløst modem - Jeg har et til en usb port inclusive en anden driver.

Men Jeg håber der findes andre kloge hoveder med gode ideer jeg kan prøve.
MVH
Johnny
Avatar billede pstidsen Novice
30. januar 2012 - 21:57 #6
Ja ikke flere idéer herfra..
Avatar billede johnnybp Juniormester
05. februar 2012 - 15:32 #7
Desværre var der ingen brugbare løsninger men jeg takker for interessen. Jeg har nu tilsluttet et gammeldags netværkskabel, for at overkomme problemet. Det er ikke særlig smart, men det virker.
MVH
Johnny