Avatar billede lokalemester Nybegynder
30. januar 2012 - 12:16 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

TL-WR 1043ND

Hej.
Jeg har lige købt en TL-WR 1043ND, men jeg kan ikke finde ud af at få USB delen til at virke, så den kan bruges til en USB harddisk.
Håber at nogen kan hjælpe mig.

Lokalemester
Avatar billede claes57 Ekspert
30. januar 2012 - 12:19 #1
Avatar billede lokalemester Nybegynder
30. januar 2012 - 17:17 #2
Ja, den har jeg fulgt. Men alligevel vil det ikke virke. jeg kan ikke få kontakt til usb enheden fra min pc.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. januar 2012 - 17:28 #3
side 5+6 - du har angivet en ip-adresse, der ligger i intervallet for dit lokale netværk?
Går du ind via browser eller et ftp-program?
Avatar billede lokalemester Nybegynder
30. januar 2012 - 17:42 #4
den ip adresse den selv skriver som jeg skal bruge har jeg forsøgt flere gange, men tiden løber ud, uden at den har svaret.

Jeg har forsøgt at følge hvad der står på side 5+6

Den ip adresse som der står består af  4 x 2 tal
Avatar billede claes57 Ekspert
30. januar 2012 - 17:53 #5
ip - 4*3 tal (fx 192.168.000.001 - brug 0 foran en gruppe hvis den er kortere end 3)
Avatar billede lokalemester Nybegynder
30. januar 2012 - 18:59 #6
0 foran virkede ikke.
Jeg tror også det er den ip adresse der driller. men jeg bestemmer jo ikke hvad det er for en ip adresse den på står jeg skal bruge.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. januar 2012 - 19:33 #7
den skal bare passe til dit lokal-lan. Hra du prøvet ip-adressen jf side 12-13, hvor du følger 'standardgateway'
Avatar billede lokalemester Nybegynder
30. januar 2012 - 19:44 #8
Nej. men jeg kan se at min standardgateway er 88.83.70.1
Det lyder da også forkert?
Kan jeg ødelægge noget ved at forsøge?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. januar 2012 - 20:06 #9
du kan ikke ødelægge noget - i værste fald sker der bare intet.
Avatar billede lokalemester Nybegynder
31. januar 2012 - 12:39 #10
Så har jeg prøvet det, men det virkede ikke. den ip adresse der kommer frem er den der åbner for konfiguration af routerens indstillinger og giver ikke adgang til FTP serveren og dermed USB.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. januar 2012 - 16:21 #11
efter du har dobbelt-tjekket data jf side 5+6 i manualen, har du så genstartet router?
Avatar billede lokalemester Nybegynder
31. januar 2012 - 19:09 #12
Ja, og også kørt en boot på routeren, uden effekt.

Jeg har også prøvet det næste forslag og indstalleret  GuteFTP 8, men det kan heller ikke ,få adgang til USB delen, så jeg er tæt på at opgive.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. januar 2012 - 19:48 #13
det er så der, hvor jeg siger 'ring til en ven'. Det er en eller anden lille ting, der er overset - så du kan prøve helt forfra, eller sætte en anden person til lige at se opsætningen efter.
Avatar billede lokalemester Nybegynder
29. april 2012 - 19:03 #14
Jeg vil gerne slette mit spørgsmål, men hvordan gør jeg det?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. april 2012 - 20:28 #15
næste gang, så klik i 'Svar'
derefter går du ind på spørgsmålet en gang til, og accepterer dit svar som løsning, og så er det lukket - men ligesom i regnskaber, så kan man ikke slette - bare korrigere.
Avatar billede lokalemester Nybegynder
29. maj 2012 - 10:19 #16
Problemet er løst.