Avatar billede WinKey Nybegynder
29. januar 2012 - 01:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

MailList

Hej jeg sider og skal prøve at lave et lille maillist system og fik den ide at lave min database på denne måde

>Mail<
MailID
MailName

>Bruger<
BrugerID
MailID
BrugerName

og vil gerne have sql til at give mig det sådan her
MailID MailName Bruger
1      Test    1,2,3,5,6

Men jeg er lidt udsikker på hvordan jeg får mysql til at give mig dette

håber der er en venlig person der kan hjælpe mig..
Avatar billede arne_v Ekspert
29. januar 2012 - 03:27 #1
Jeg tror at den bedste loesning er at lade din app haandtere det,

Hvis dy absolut vil bruge SQL saa:

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.5/en/group-by-functions.html#function_group-concat
Avatar billede WinKey Nybegynder
29. januar 2012 - 13:19 #2
Hej Arne_v

Tak men det er lidt sjovt da den function har jeg selv kigge på man kan ikke få det til at virke..
Avatar billede arne_v Ekspert
29. januar 2012 - 17:50 #3
Hvis du vil afsloere hvad du har proevet og hvad resultatet var, saa kan vi sikekert hjaelpe.
Avatar billede WinKey Nybegynder
29. januar 2012 - 18:36 #4
Jeg har prøve lidt fram og tilbage

SELECT MailName,GROUP_CONCAT(MailID) FROM Mail GROUP BY BrugerName
Avatar billede WinKey Nybegynder
29. januar 2012 - 18:41 #5
Jubii fandt ud af det Takker Arne smider du et svar så er point din
Avatar billede arne_v Ekspert
29. januar 2012 - 18:49 #6
svar
Avatar billede WinKey Nybegynder
29. januar 2012 - 19:17 #7
SELECT Mail.*,CONCAT(',',GROUP_CONCAT(BrugerName),',') as Link FROM Bruger,Mail WHERE Bruger.MailID=Mail.MailID

sådan ente mit script.. Takker og lukker