Avatar billede masteraaen Novice
28. januar 2012 - 15:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Maile fra sql-database med vedhæftet fil

Hej.

Hvordan kan man maile til en emailoversigt i en mysql database, hvor man skal have en vedhæftet pdf - som kunne ligge på sitet?

Gerne ved php.

Jeg kunne forestille mig, der også er fare for at blive fanget i et spamfilter?
Avatar billede nemlig Professor
28. januar 2012 - 17:22 #1
Jeg vil anbefale PhpMailer:

http://sourceforge.net/projects/phpmailer/

Det er ret enkelt at opsætte mailen, og der findes masser af vejledning på nettet, fx.:

www.askapache.com/php/phpfreaks-eric-rosebrocks-phpmailer-tutorial.html

Hvis du har dit script liggende på et webhotel, har webhotellet sikkert nogle regler for, hvormange mails, du må sende.
Avatar billede masteraaen Novice
08. marts 2012 - 10:46 #2
Kan man ikke i stedet lave en kode-stump, som når man bare mailer almindeligt fra php, hvor den så bare medtager en fil, der findes på serveren?
Avatar billede masteraaen Novice
11. juni 2012 - 10:40 #3
Tak for svar - jeg fik aldrig løst det, men så dog lidt på phpMailer, der ser ud til at kunne do the trick....

Vil du lave et svar??
Avatar billede nemlig Professor
11. juni 2012 - 14:22 #4
JEg samler ikke - så smid selv et svar og nup pointene.
Avatar billede masteraaen Novice
14. juni 2012 - 19:48 #5
svar