Avatar billede tintir Nybegynder
28. januar 2012 - 11:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Minecraft server.

I kender nok det ikke, men minecraft er et spil hvor man kan meget.
Måske hører dette ikke under denne kategori, men jeg kunne ikke finde en anden.
Mit problem er hvordan jeg opretter en minecraft server så jeg kan spille online. Jeg skal skrive et servernavn og serveradresse. hvad er det og hvilke skal jeg bruge. jeg har prøvet at lave nogen, men dem kan den ikke forbinde til. HJÆLP!
Jeg har nogle gutter der godt vil spille med mig.
Link: http://minecraftforfree.com/play.php
Når i er derinde skal i bare klikke på spil online og så tilføj server og så står det der. vis den vil downloade noget så lad den gøre det det bliver nemlig slettet når der kommer en ny version.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
28. januar 2012 - 11:56 #1
Det hører sig nok under netværk.

Først skal du finde din WAN IP, hvilket du f.eks. kan gøre på
http://myip.dk/

Hvis du forbinder direkte til internettet, bør dette også være din computers IP.

så er adressen
[ip fra myip.dk]:25565
(hvis jeg husker ret er det standardporten i minecraft)

Hvis du har en router skal du forwarde porten i denne, og hvis du har en firewall skal du muligvis tillade traffik gennem denne også
Avatar billede madsbach Nybegynder
29. januar 2012 - 17:45 #2
Jeg kender godt spillet Minecraft har også selv købt det. Jeg har også min egen server.

Servernavnet er bare så du kan huske hvad for en server det er og adressen er dit ip, som du kan finde her http://ipchicken.com/ . Hvis det ikke virker med "bare" dit ip så skriv ip'et og ":25565" bagefter.

Du skal også havde portet til det, hvis du ved hvordan man gør det er porten 25565, hvis du ikke ved hvordan kan du gå ind på denne side http://portforward.com og finde din router (hvis du ikke kan finde din router så tag en der ligner den) og  derefter klik "Click here to skip this advertisement..." og find der hvor der står "Minecraft server" der står hvordan du porter til minecraft server.
Avatar billede tintir Nybegynder
01. februar 2012 - 19:45 #3
jeg kan godt finde ud af hvordan man gør det men så siger den at jeg ikke er premium. Jeg spiller på www.minecraftforfree.com og der burde jeg ikke skulle købe spillet.
Avatar billede madsbach Nybegynder
22. februar 2012 - 20:14 #4
prøv og sæt din server i offline mode. Det gør du ved at gå ind under "server.properties" og så "online-mode=true" sætter du til false så der står "online-mode=false".
Avatar billede tintir Nybegynder
26. marts 2012 - 16:33 #5
tak det virkede.
Så skriv det om til et svar
Avatar billede madsbach Nybegynder
15. maj 2012 - 17:33 #6
Det var så lidt :)
Avatar billede tintir Nybegynder
29. juni 2012 - 20:06 #7
Undskyld for sent godkendelse. Havde travlt den gang.