Avatar billede britalis Nybegynder
26. januar 2012 - 12:36 Der er 3 kommentarer

Login fil

Hej
:D

jeg har kikke lidt efter en måde at loge mange på en netværks haddisk en med brugernavn og kode på til fil delling med venner

mit spørgsmål lyder nu at jeg gerne vil have en fil jeg kan give mine venner til lan og sådan noget som de bare åbner og så loger den på og sætter haddisken som et netværks drev

M.V.H.

Britalis
Avatar billede pstidsen Novice
26. januar 2012 - 14:38 #1
På vores skole har vi et .wsf script hvor vi logger på og så har adgang til printere, vores personlige drev, fællesdrev m.m. Når jeg lige kommer til min computer (skriver fra en iPad nu) så kan jeg lige kigge om du kan bruge noget.
Avatar billede pstidsen Novice
26. januar 2012 - 16:27 #2
Hov glemte helt at jeg kun har en genvej til .wsf filen. Selve filen ligger på skolens servere.

Ser lige om jeg når at kigge på det inden terminsprøven i morgen tidlig.
Avatar billede pstidsen Novice
27. januar 2012 - 15:17 #3
du skal nok ud i noget VBscript. Sådan ser skolens fil ud:
<package>
<job>
<script language="VBScript">

'On Error Resume Next
Set oIE = CreateObject("InternetExplorer.Application")
With oIE
  .navigate "http://192.168.1.1/logon/default.asp"
  .resizable=0
  .height=430
  .width=350
  .menubar=0
  .toolbar=0
  .statusBar=0
  .visible=1
End With
Do while oIE.Busy
  ' wait for page to load
  Wscript.Sleep 100
Loop

set WSHNetwork = WScript.CreateObject("WScript.Network")
strUser = oIE.document.all.username.value

'oIE.document.all.drev1.InnerText = "Drev l"&"\\boegballe01\" & strUser
'wshNetwork.MapNetworkDrive "l:", "\\boegballe01\" & strUser & "$"

'oIE.document.all.drev2.InnerText = "Drev p"
'wshNetwork.MapNetworkDrive "p:", "\\boegballe01\programmer$"

'oIE.document.all.drev3.InnerText = "Drev x"
'wshNetwork.MapNetworkDrive "x:", "\\boegballe01\Cd-rommer$"

oIE.document.all.drev4.InnerText = "Drev k"
wshNetwork.MapNetworkDrive "k:", "\\boegballe01\faelles$"

'oIE.document.all.drev5.InnerText = "Printer HP 2200DL"
'wshNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\boegballe01\HPLJ2200_2"

oIE.document.all.drev5.InnerText = "Printer HP 2300L2"
wshNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\boegballe01\HPLJ2300L2"

oIE.document.all.drev5.InnerText = "Printer Minolta 360"
wshNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\boegballe01\minolta360"

'oIE.document.all.drev6.InnerText = "Sætter aktiv printer"
' shNetWork.SetDefaultPrinter "\\boegballe01\minolta360"

Wscript.Sleep 5000
oIE.quit()
</script>
</job>
</package>
Prøv at lukke det her spørgsmål og opret et nyt i VBscript kategorien :)