Avatar billede lsskaarup Nybegynder
25. januar 2012 - 15:45 Der er 1 løsning

Fejl kodning (unicode) på mail fra scanner

Vi har en netværksprinter, hvor man kan sende et indscannet dokument via mail.

Her har vi opdaget det problem, at Outlook 2003 fejltolker mail forkert. Det står som noget unicode (kan ikke lige huske om det er 8'eren), og det betyder, at når brugerne videresender mailen, så forsvinder æ, ø og å ra mailen.

Ændre jeg kodning på mail fra scanneren til vesteuropæisk, så kan den godt håndtere de danske specialtegn.

Mit spørgsmål er så, om det er noget i Outlook eller på printeren der skal ændres og i så fald hvor, for jeg synes ikke lige at kunne finde noget. I outlook kan jeg finde noget mailopsætning, hvor begge indstillinger står til vesteuropæisk, jeg kan ikke finde noget med unicode. Så jeg har en ide om at det er indstillingerne på printeren, der skal ændres, men kan I bekræfte dette eller henvise mig det sted i Outlook, hvos det skal ændres?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
17. september 2012 - 22:48 #1
lukker