Avatar billede oppes Seniormester
24. januar 2012 - 13:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

trådløs netværk

jeg har en komputer i stuen: med win7home premium, 64bit, en modem Zyxel p-600 series og en D-link 802.11g /2,4 GHz Wireless Router ( som er bundet med kabel til komputeren i stuen
og - så har jeg en komputer med Vista home premium 32bit 1sal som jeg har den der modtager D-link S/N: DR55282008246, Mdel No:DWL_G122 H/W Ver,:C1 F/W Ver.:3.10

Nogen gang virker det hele udmærket (nu efter hånden mere sjællend. Gæller begge maskiner. Værst er det ovenpå 1 sal.
Hvordan kan man slette alle instillinger og starte fra starten med det hele ( mån det skulle hjælpe) Jeg ville vare taknemlig hvis vi kunde med nogens hjælp kkunde løse opgaven.
24. januar 2012 - 13:23 #1
Øhhhh - hvad er det som "ikke virker udemærket" ?
Avatar billede oppes Seniormester
24. januar 2012 - 13:40 #2
Jeg kan komme på nettet nogen gang , men så kan jeg ikke og det er den på 1 sal som der er mest problemer at komme på nettet. Så der er så mange muligheder jeg mener der er noget der heder officielt og hjemmenetværk, osv.
Avatar billede romeo Nybegynder
24. januar 2012 - 13:51 #3
Hvad for netværks type du vælger, har ikke indflydelse på om du kan komme på internet eller ej.

Men det lyder mere som om du har sat din på den forkerte side af FW.

Fra din D-600 , går kablet så over i "WAN/internet" på dine trådløse Router?
Avatar billede jokkejensen Novice
24. januar 2012 - 14:35 #4
@romeo, det virker nogen gange, og det er et modem og en router, jeg tror næppe nogen af pc'erne vil have net hvis kablerne er sat forkert i.

@oppes >> Har du problemer med at holde signal styrken på det trådløse oppe, på 1 sal ?
Avatar billede romeo Nybegynder
24. januar 2012 - 14:45 #5
arh jokke.
Hvis han har sat den på wan siden, så kan det nu godt virke nogle gange.. det jo derfor jeg vil vide om det kablet korrekt.. Ville ikke være første gang jeg har set wan kabel på switch delen af en Router:)
P-600 modem terminere jo i en ethernet port.
Avatar billede oppes Seniormester
24. januar 2012 - 18:21 #6
FW ?
Hvad er  Wan siden?
Avatar billede romeo Nybegynder
24. januar 2012 - 18:35 #7
Fra din P600, går netværks kablet, over i din Trådløse Router.
Denne har typisk 5 stik hvor du kan sætte kabler i.
Det ENE Stik har muligvis en anden farve, eller hedder WAN eller INTERNET, og sidder lidt for sig selv.
Der ud over har du 4 stik mere.

Kablet fra dinP-600 skal over i det stik på routere, som hedder WAN/INTERNET; det stik der sidder for sig selv.

De andre 4 stik kan du sætte dine computere til.

Hvis du får sat kablet fra dit "modem/P-600" i en af de 4 stik (som er til pcere) så er det hip om hap hvor du får din netværks addresse fra, får du fra Routere, kommer du ikke på nettet, får du fra dit MODEM, så vil du komme på . men typisk kun med 1 pc af gangen.
Avatar billede oppes Seniormester
24. januar 2012 - 18:44 #8
lige nøjagtigt jeg har sat den gule kabel fra modem til d-link i en af de fire ved siden af Wan. Så nu har jeg flyttet så den gule kabel fra modem går til Wan på D-link. og så går der en kabel fra D-link til Komputeren. Og jeg er på nettet.Så langt så godt.
Nu ville jeg bare komme på nettet med den anden komputer.
Avatar billede romeo Nybegynder
24. januar 2012 - 18:47 #9
Så du så langt..
Nu får du så IP Addresser KUN fra din router af.
Så skulle du kunne kople både din pc, og bærbare osv til på samme tid..

Den anden computer du har, prøv starte den op, og lade den få fat i det trådløse. Og se om den kommer på også. Skulle den meget gerne.
Avatar billede oppes Seniormester
24. januar 2012 - 19:22 #10
Sådan! Nu virker begge maskiner på nettet. Tak for hjælpen ! send etet svar!
Avatar billede romeo Nybegynder
24. januar 2012 - 19:28 #11
Det var da så lidt.