Avatar billede sigyn Seniormester
23. januar 2012 - 13:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilken maks værdi

Jeg har en tabel (et SAP-udtræk)i Access, som meget forsimplet kunne se sådan ud

Prøvenr    Analyse    dato
a    test1    02-jan
a    test2    03-jan
a    test3    03-jan
b    test1    02-jan
b    test2    03-jan
b    test3    04-jan
c    test1    02-jan
c    test2    02-jan
c    test3    03-jan

Jeg er interesseret i to ting, den ene er analysetiden, så jeg har en forespørgsel, hvor jeg grupperer på prøvenr og finder den første og sidste analysedato. ´Det virker godt nok. Men hvordan får jeg en forespørgsel til kun at vise den/de analyser pr prøve, der ligger på den seneste dato ?

Min forespørgsel ser pt sådan ud.

Prøvenr    MinAnalyseDato    MaksAnalyseDato    lukkedato
a    02-jan    03-jan    04-jan
a
b    02-jan    04-jan    05-jan
c    02-jan    03-jan

Et andet problem i den er, at jeg er interesset i afsluttede prøver, men hvis der i mit SAP-udtræk er analyser der ikke er udført, får jeg enrække uden datoer, so i ovenstående. Når jeg så vil finde ud afhhv hvor mange åbne og lukkede prøver jeg har, får jeg en åben for meget her, da prøve a, jo er lukket
Avatar billede sigyn Seniormester
23. januar 2012 - 13:15 #1
Se bort fra det nederste, det troede jeg, at jeg havde slettet, da jeg selv har fundet løsningen
Avatar billede sigyn Seniormester
26. januar 2012 - 09:57 #3
Har selv fundet løningen, det krævede bare to forespørgsler og en join