Avatar billede ea1 Novice
22. januar 2012 - 23:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Adgang til netværk

Jeg har anskaffet en ny bærbar. Men jeg har problemer med at komme på nettet. Jeg kan komme på hjemmenetværket og uden problemer tilgå min NAS, som er tilsluttet router. Men jeg kan ikke fange netkærret ud af huset.
Avatar billede Broxigar Praktikant
23. januar 2012 - 00:58 #1
Hvad mener du med netkærret? Hvis du forklarer lige mere præcist hvad der er galt, så kan jeg måske give en hånd
23. januar 2012 - 07:00 #2
Ja - lidt mere info ?

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

HAR det virket ?

Hvilken form for forbindelse ?
Avatar billede ea1 Novice
23. januar 2012 - 11:13 #3
"netkærret"= netværket (beklager)
......Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?.....

Jeg har Win7 på begge maskiner, og de har begge trådløs forbindelse. På den ene virker det hele fint, jeg kommer fint på NAS og på internettet. Den enden derimod smider mig hele tide af internettet, men kører fint på NAS. Den virker en kort periode, så står den af igen. Og efter at have været på "Slumre" har den vanskeligheder med at fange internettet igen. At dømme efter signaturen er signalet stærkt nok.
Avatar billede Broxigar Praktikant
23. januar 2012 - 11:18 #4
Du kan starte med at udelukke signal-styrken ved at sætte computeren tæt på routeren således at der ikke er vægge eller lign imellem computeren og antennen.

Hvis der stadig er udfald og lign, så ville jeg fjerne driver og software til det trådløse netkort, og så hente det nyeste fra producentens side og installere det.

Hvis der så stadig er problemer, så ville jeg prøve at bytte om på de trådløse netkort i de to computere og så se om problemet også flytter over. Hvis det gør, så udskift netkortet.