Avatar billede Laafck Nybegynder
22. januar 2012 - 22:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Toshiba HDD H551 ulæselig.

Hej Eksperter.

Jeg har en ekstern Toshiba HDD H551. Den har til dato fungeret fint, både på win XP og 7. Kører win 7 ultimate og har kunnet læse enheden  før med dette OS.
Nu når jeg plugger den i USB'en tænder strøm indikatoren og jeg kan høre/mærke den kører. Men jeg kan ik læse/åbne den. Håbede jeg ku formatere den så jeg i det mindste stadig havde hardwaren, men intet kan jeg få den til.
Hvis jeg bare kan redde hardwaren vil jeg være lykkelig.
Kan man resette sån en hdd manuelt ligesom feks jumpers på et motherboard?

Nogle forslag?

Cheers ;-)
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2012 - 22:29 #1
Kan du se disken i Diskhåndtering ??
Avatar billede Laafck Nybegynder
22. januar 2012 - 23:28 #2
Ja, den er i diskhåndtering. 465,76GB Ikke-allokeret.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2012 - 23:38 #3
Så er det din PARTITIONSTABEL der er smuttet - hvis du har data der skal reddes kan du sikkert gendanne tabellen med TESTDISK
Avatar billede Laafck Nybegynder
22. januar 2012 - 23:50 #4
Lyder rigtig godt.
Jeg har ingen data der behøver at reddes så tænkte bare at formatere den. Men hvordan?
Hvis jeg højre klikker på enheden i diskhåndtering kan jeg vælge mellem: Ny simpel-/samlet-/spredt-/spejlet diskenhed, egenskaber og hjælp.
Avatar billede Laafck Nybegynder
23. januar 2012 - 08:20 #5
Problemet løst.

Helgec råd om at tjekke i enhedshåndtering viste sig at være en god idé.
Fatter ik jeg ik selv havde tænkt på det :-D.

Jeg valgte; Ny Simpel Diskenhed, hvormed jeg ku oprette ny partition og formatere disken.

Vil gerne overføre point til dig, så venligst svar tilbage med løsning/point muligheden :-).

Mange tak for hjælpen, Helgec.
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2012 - 09:13 #6
Samler ikke point
Avatar billede Laafck Nybegynder
24. januar 2012 - 13:37 #7
Helt ok så :)

Men under alle omstændigheder skal du ha tak! for at du lige gad bruge lidt tid på at hjælpe mig. :-)